A bajor tulajdonú gyártó a Párizsi Autószalonra elhozza az újdonság koncepcióváltozatát.
Úgy tûnik, hogy a MINI-nél tényleg nem vicceltek, amikor kijelentették, hogy nemsokára egy, az alapmodellhez képest megemelt és jelentõsen átalakított szabadidõautót szeretnének piacra dobni.
Az újdonság érdekessége az ajtók elrendezése, illetve koncepciója. A Clubman esetében is meglepõdtünk a fura megoldásokon, de a crossover még erre is rátesz egy lapáttal: igaz, hogy a hagyományos elsõ ajtók mögött baloldalt nincs semmi különös, hiszen még egy "normális" ajtó található, de az autó jobb oldalán egy tolóajtót helyeztek el a mérnökök, a csomagtér egyrészes nyílászárója pedig oldalra nyílik, de mindkét irányban.
Az autótól komoly terepjáróképességeket a becsületes hasmagasság ellenére sem várhatunk, hiszen összkerékhajtásából a tervezõk mellõzték a differenciálzárakat és a felezõt, de e a MINI esetében nem is ez volt az elsõdleges szempont. Az négyszemélyes szabadidõautó meghajtásáról egyébként a jól ismert 1,6 literes négyhengeres erõforrások gondoskodnak majd, szívó és feltöltött verzióban egyaránt.
Azt még nem tudjuk, hogy a szériaváltozat mennyire fog hasonlítani a Párizsban kiállításra kerülõ koncepciótól, de alapjaiban biztosan megegyezik a két autó. A MINI crossoverjének megjelenése egyes információk szerint 2010 végére várható, de az is lehet, hogy 2011 elõtt nem kerül a szalonokba.