A BMW a MINI-t használja kísérleti nyúlnak, már ami a kizárólag elektromotorral hajtott autók életképességét és az azok iránti keresletet illeti.
A villanyos MINI már csak azért is jön jól a münchenieknek.
A csomagtér padlója alatt elhelyezett lítium-ionos akkumulátoroknak köszönhetõen a kisautó üres tömege elég jelentõs, 1465 kg, ráadásul a poggyászoknak is alig maradt hely, a csomagtartó mindössze hatvan literes. Egy feltöltés a hivatalos töltõállomásokon két és fél óráig tart, amellyel 250 kilométer tehetõ meg. A hatékonyság növelése érdekében fékenergia-visszanyerõ rendszer is helyet kapott az autóban.
Az E jelzésû Minit könnyû lesz megkülönböztetni a hagyományos változatoktól, köszönhetõen a látványos sárga matricázásnak, amely az autó szinte összes karosszériaelemén ott virít. A villanyos Mini ráadásul csak egyetlen színben, ezüstben rendelhetõ. A vásárlóknak az autóhoz egy év ingyen karbantartást, magas feszültségû töltõállomásokat és speciálisan képzett szakembereket ígér a BMW.
Az autó még ebben az évben megjelenik a Mini szalonokban, sajnálatos módon azonban egyelõre kizárólag az USA Kalifornia államában, ám ha sikeres lesz, biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan Európában is kapható lesz.