2024.04.23. - Béla

Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?

Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?
Megjelentek az elsõ hivatalos képek az Aston Martin One-77-rõl, a márka leendõ szuperautójáról, pontosabban annak prototípusáról.

Az autó a britek legdrágább, legerõsebb és legexluzívabb autója lesz, ami valószínûleg már megjelenésekor klasszikussá válik majd.

Amirõl eddig csupán ízelítõ fotókat láttunk - na meg egy letakart prototípust Párizsban -, az most megcsodálható minden szögbõl: megérkeztek az elsõ képek az Aston Martin szuperautójáról, a One- 77-rõl.
Ez az autó lesz a brit márka új zászlóshajója, egy minden eddiginél drágább modell kifejezetten gyûjtõk számára, ami könnyedén legyorsulja James Bond Aston Martin DBS-ét, és árából kb. 5 darabot lehetne venni a kém szuper járgányából. Annak ellenére, hogy más ligában játszik, mint a márka többi modellje, még azonnal felismerhetõen Aston a One-77: megtalálható rajta a jellegzetes hûtõrács és a hátsó lámpák, és a sziluett is hasonló, csak éppen szélesebb, szikárabb, agresszívebb, mint egy DB9 vagy egy Vantage V8.

Az ára letaglózó: 1,2 millió angol fontba (kb. 400 millió forint) kerül majd, ami kicsivel nagyobb összeg, mint ami a Bugatti Veyron árcéduláján szerepel, és mindössze 77 darabot gyártanak majd belõle - bár egyes pletykák szerint még annyit se, hogy az autó még exkluzívabb legyen. A nem mindennapi ár ellenére már eddig is több mint 100 rendelés érkezett az autóra, úgy tûnik tehát, hogy ennek az autónak a vásárlóit egyáltalán nem érinti a válság. Már a 200 ezer fontos (kb. 66 millió Ft) elõleg több mint a legtöbb szupersportkocsi ára.


Ennyi pénzért viszont már nem csak lenyûgözõ stílus, hanem brutális teljesítmény is jár: a motorháztetõ alatti 7,3 literes V12-es motor 700 lóerõt teljesít, a kocsi végsebessége pedig 320 km/h felett alakul. A kocsihoz egy hatsebességes manuális váltót kapcsolnak, a hajtáslánc pedig szárazkarteres kenést kap majd.


Mivel az utascella szénszálas mûanyag monocoque-vázból készül, a karosszéria számos eleme pedig alumíniumból van, ezért a kocsi súlya nem lépi át az 1500 kilogrammot. Az Aston Martin szóvivõje azt is megemlítette, hogy a One-77 olyannyira személyre szabható, hogy gyakorlatilag nem lesz két egyforma autó a legyártott kis széria példányai között; az üléseket például kérésre a vezetõ testarányaihoz igazítva, személyre szólóan készítik, hogy tökéletes kényelmet és oldaltartást nyújtson.

A kocsi prototípusát az év végén mutatják be zártkörûen a vásárlók egy részének, míg a kész autót 2009 végén vehetik majd át a szerencsés tulajdonosok.