2024.04.24. - György

Konnektoros hibrid bemutatása a Volkswagen-tõl

Konnektoros hibrid bemutatása a Volkswagen-tõl
A Volkswagen nem törõdik bele, hogy ne övé legyen az elsõbbség az elsõ szériagyártású konnektoros hibrid bemutatását illetõen. Bár a németek a GM-mel szemben nem adták meg autójuk pontos megjelenési dátumát, második ilyen jellegû koncepciójuk bemutatása sokat elárul terveikrõl.

Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain.
Nos, annak bizonyítékául, hogy a kijelentést valóban komolyan gondolták, elõálltak a koncepció második generációs változatával, a Golf VI Twin Drive-val. A koncepció hasonló, mint a Chevrolet Volté: a kocsit ellátták dízel és elektromos motorokkal egyaránt, ahol a belsõ égésû motor elsõdleges feladata a generátor hajtása, ami az akkumulátorokat tölti, ha szükség van rá.

A Golfot egyébként egy, a gyártó szerint rendkívül fejlett, intelligens hajtást felügyelõ rendszerrel szerelték fel, ami automatikusan változtatja, hogy vagy csak az elektromos hajtás mûködjön (városban) vagy kizárólag a dízelmotor (hosszabb távon) esetleg a kettõ egyszerre.

Bár független mérések nem támasztották alá, és a Volkswagen azt sem osztotta meg, hogy egészen pontosan milyen logika szerint számolta ki, de az autó fogyasztásának mindössze 2,5 litert ad meg 100 km-en; ez a 176 lóerõs összteljesítményt figyelembe véve remek eredmény. A Golf Twin Drive egyébként 50 km-t képes megtenni kizárólag elektromos hajtással.

A Volswagen egyfajta gesztusként 20 darab Golf Twin Drive modellt ad a német kormánynak hosszú távú használatra; és hogy a kompakt autóknak valóban nulla legyen a károsanyag-kibocsátásuk, az elektromos energiát, ami az akkumulátoraik feltöltéséhez szükséges, kizárólag megújuló energiaforrásokból, például szélerõmûvekbõl nyerik majd.