Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain.
A Golfot egyébként egy, a gyártó szerint rendkívül fejlett, intelligens hajtást felügyelõ rendszerrel szerelték fel, ami automatikusan változtatja, hogy vagy csak az elektromos hajtás mûködjön (városban) vagy kizárólag a dízelmotor (hosszabb távon) esetleg a kettõ egyszerre.
Bár független mérések nem támasztották alá, és a Volkswagen azt sem osztotta meg, hogy egészen pontosan milyen logika szerint számolta ki, de az autó fogyasztásának mindössze 2,5 litert ad meg 100 km-en; ez a 176 lóerõs összteljesítményt figyelembe véve remek eredmény. A Golf Twin Drive egyébként 50 km-t képes megtenni kizárólag elektromos hajtással.
A Volswagen egyfajta gesztusként 20 darab Golf Twin Drive modellt ad a német kormánynak hosszú távú használatra; és hogy a kompakt autóknak valóban nulla legyen a károsanyag-kibocsátásuk, az elektromos energiát, ami az akkumulátoraik feltöltéséhez szükséges, kizárólag megújuló energiaforrásokból, például szélerõmûvekbõl nyerik majd.