2024.04.23. - Béla

Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!

Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!
Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból. A cég gondokkal küzd a gazdasági válság miatt, ezért nem finanszírozza tovább az F1-et. A csapat eladó, de ha nincs vevõ, akkor megszûnik.

Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerõsítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fõ okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.
"A Hondának meg kell védenie alapvetõ üzleti tevékenységét [autó-, motor- stb. gyártás] és biztosítania kell hosszú távú jövõjét, miközben a gazdasági helyzet egyre bizonytalanabb szerte a világon. A jelenlegi körülmények között gyors és rugalmas döntéseket hozott a Honda, hogy leszámoljon a hirtelen jött növekvõ visszaeséssel, amely a gazdasági élet minden részén jelentkezik. Felismerve az erõforrások optimalizálásának szükségességét, köztük a jövõbeli befektetéseket is, úgy döntöttünk, hogy kivonulunk a Forma-1-bõl" - mondta Fukui.

"Egyeztetni fogunk a Honda F1-csapat, illetve annak motorszállítójának, a Honda Racing Development vezetõivel a két cég jövõjével kapcsolatban. A tervek között szerepel a csapat eladása is" - tette hozzá az elnök.

Ross Brown és Nick Fry a csapat vezetõi hétfõn Japánban utaznak, hogy a csapat jövõjérõl tárgyaljanak. Egyes források szerint a Honda márciusig hajlandó életben tartani a versenyrészleget, a két vezetõ addig kapott haladékot, hogy vevõt találjon, ha nem sikerül, megszûnik a csapat. Állítólag Brawn máris tárgyalásokat kezdett a Ferrarival egy esetleges motorszállító-szerzõdés összehozásáról.

A Honda kiszállása akár lavinát is elindíthat, a gazdasági nehézségek és a csapatokra oktrojált szabályváltoztatások több gyártót is elûzhetnek az F1-bõl. Elsõként például a nagy japán riválist, a Toyotát, amely hét idény alatt sem ért el igazi sikert, de a nagy hazai ellenfél jelenléte eddig mindig a sportban tartotta.

Az F1 ura, Bernie Ecclestone is foghatja a fejét, ugyanis úgy tudni, hogy a jó öreg Bernie a versenyszervezõkkel kötött szerzõdéseiben legalább 20 autós mezõnyre vállalt kötelezettséget. A Honda és könnyen lehet, hogy a Toro Rosso kidõlésével - ne feledjük, pont ez a két csapat nem véglegesítette eddig a 2009-es felállását! - a rajtrács 18 vagy akár 16 autóra is olvadhat.