2024.04.20. - Tivadar

Bizonytalanság a 700 lóerõs elektromos hajtású Lightning GT gyártásánál?

Bizonytalanság a 700 lóerõs elektromos hajtású Lightning GT gyártásánál?
A briteknél komoly hagyománya van a kisszériás sportkocsik gyártásának, így csak idõ kérdése volt, hogy a trendnek megfelelõen mikor készítik el az elsõ elektromos hajtású sportautót.

A Lightning GT komoly munkának tûnik, ám megvalósulása körül egyelõre sok a bizonytalanság.

Újabb fázisába érkezett a Lightning GT, az angol elektromos hajtású sportkocsi fejlesztése.
Az év elsõ felében a Londoni Autószalonon mutatkozott be a kocsi koncepcióváltozata, most azonban bejelentette a fejlesztésért felelõs gárda, hogy 2009 második negyedévében két prototípust mutatnak be a nagyközönségnek, 2010 legelején pedig várhatóan átvehetik az elsõ vásárlók a szériaérett elektromos hajtású szuper-sportkocsikat. A tervek optimisták annak fényében, hogy a gyártó-tervezõ csapat egyelõre további befektetõket keres a fejlesztésekhez, és még a sorozatgyártás pontos helye sincs kijelölve; így a 2010-es céldátum természetesen bõven csúszhat még.

Pedig a koncepció több mint ígéretes: a kocsit négy, a kerekekbe épített motor hajtja (a rendszert Hi-Pa névre keresztelték), amelyek összesen 700 lóerõt teljesítenek. Ráadásul mivel a motorok egymástól függetlenül mûködnek, nincs szükség váltóra és diffizárra sem. A kocsi tervezõi nano-titanate akkumulátorokat használnak, az autó dinamizmusa pedig meggyõzõnek tûnik: nulláról százra kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul a Lightning GT, igaz, a végsebessége csupán 210 km/h. A sportkocsi hatótávolsága mindemellett nagyobb mint a Tesláé, több mint 400 km egy feltöltéssel.


Az élvezetes vezethetõség kulcsa persze az alacsony súly, ennek érdekében pedig szénszálas mûanyagból készítik az egész karosszériát, a tömeg pedig az ideálishoz közeli 48/52-es arányban osztódik el az elsõ illetve hátsó tengelyeken. Az ígéretes mûszaki tartalom mellett formáját tekintve is vonzó sportkocsi várható áráról egyelõre nem közöltek információkat, ám valószínûleg csak kevesek játékszere lesz az elektromos szuperautó, már amennyiben sikerül befektetõket találni, és nem esik kútba a projekt.