Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.
Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.
A Thesis leginkább több díjat kapott formatervével, illetve Maserati-származék futómûvével hódított, szûkös utastere és kétes megbízhatósága miatt azonban sohasem töltötte be azt a szerepet, amelyet a gyártó szánt neki, vagyis hogy a német prémium triász, az Audi, a BMW és a Mercedes nagylimuzinjait megszorongassa.
Sergio Marchionne, a Fiat elnöke egy interjúban közölte, a modell még néhány hónapig tovább készülhet, utána azonban egyelõre utód nélkül szûnik meg. Az újautó-piacon tapasztalható trendek, vagyis az eladások jelentõs mértékû visszaesése miatt valószínûsíthetõ, hogy a taljánok kivárásra játszanak, és megvárják, hogy a nemrégiben bemutatott Delta mennyire lesz kelendõ.
A tulajdonos Fiat utóbbi idõben végbement pénzügyi konszolidációja ellenére azonban korántsem biztos, hogy a közeljövõben hasonlóan nagyméretû modellt mutatnának be Lancia-jelvénnyel, bár ez esetben az Alfa Romeo 159 és a Maserati Quattroporte között hatalmas ûr keletkezne a konszernen belül. Ha a Fiat új modellpolitikájából indulunk ki, amely szerint a konszern ezentúl a kisebb méretû és fogyasztású modellekre fektet nagy hangsúlyt, túl sok jót nem remélhetnek a Lancia hívei.