Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.
A Light Car névre keresztelt koncepció formatervében a tanulmányautókra jellemzõ újszerûséget hozza, ám a lámpák az autógyártásban eddig szokatlan OLED (szerves LED) technológiával készülnek. Nemcsak a lámpák technikája új a Light Car esetében, ugyanis az autó karosszériája bazaltszál-erõsítésû mûanyagból készül, ami a karbonszálas anyagokhoz hasonló könnyû és erõs, azonban jelentõsen olcsóbb és könnyebben újrahasznosítható. Az autó hátulján nem csak a lámpák elhelyezése tûnik fel, ugyanis az OLED technológiának köszönhetõen az ötödik ajtón veszély esetén különbözõ ábrák és feliratok jelenhetnek meg, tájékoztatva az autó mögött haladó forgalmat.
A 4 méter hosszú és 1,7 méter széles autó utasterében is hasonló technikát alkalmaztak, így a gombok helyét érintõpanelek vették át, és a különbözõ funkciókat jelölõ ábráknak a vezetõ saját ízlése szerint kereshet helyet a középkonzolon. Az autót a kerékagyba épített elektromotorok mozgatják, így az ügyes helykihasználásnak köszönhetõen 2,9 méteres a tengelytávolság. Az elektromos energiát lítium ionos akkumulátorok tárolják, amelyek egy feltöltéssel 150 kilométeres hatótávolságot biztosítanak az autónak.
Az EDAG Light Car Concept a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség elõtt, sorozatgyártására jelenlegi formájában igen kicsi az esély, azonban az autó egyes részletei visszaköszönhetnek a városi kisautók következõ generációján.