2024.04.19. - Emma

Agresszív köntösben az új Mazda3!

Agresszív köntösben az új Mazda3!
A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.
Természetesen utoljára maradt a legvadabb MPS, amelyrõl azonban eddig szinte semmit nem lehettet tudni. A találgatásoknak és a Photoshop-grafikáknak azonban vége, némi technikai adat kíséretében végre megérkeztek az elsõ hivatalos képek is.

Azt már a tavaly októberben készült kémfotók alapján tudni lehetett, hogy a mérnökök most nem fogták vissza magukat, hiszen a jókora hátsó szárny mellett már a motorháztetõ lélegeztetõ nyílása is jól látható volt, azonban álcázatlanul még agresszívebbnek hat az autó, fõleg a tûzpiros színben. Mindenesetre a levegõbelépõ nyílás mérete teljesen elvonja az ember figyelmét a részletekrõl, pedig a japánok átrajzolták az elsõ lökhárítót is.


Szögletes helyett kerek ködlámpákat kapott az MPS, a nagyobb hûtõnyílásba pedig két ötszögletû ezüst betétet tettek, amelyet felül jókora szürke mûanyag betét zár le. A hátsó traktuson a szárny a legfeltûnõbb, már csak azért is, mert lyukas, és alatta a csomagtérajtón meghagyták az alapváltozat kis szárnyát is. A hátsó lökhárító szintén új, benne diffúzorra hajazó hatalmas fekete mûanyag betétet és két jókora kipufogót találunk.


A motortérben az elõd 2,3 literes MZR turbómotorját találjuk, igaz, az átdolgozott elektronikának köszönhetõen néhány lóerõt erõsödött. A pletykák szerint 268-270 lóerõre számíthatnak a vásárlók, amit a gyártó tavalyi döntése értelmében a két elsõ keréknek kell az útra vinni, hiszen az összkerék-hajtást elvetették. Egyes hírek szerint a 3-as a Focus RS RevoKnuckle elsõ felfüggesztését kapja meg. Az MPS mellett szintén Genfben mutatkozik be a kétliteres dízellel hajtott 3-asban a gyártó i-stop rendszere, amely a start-stop automatikának hála városban 12%-kal fogyaszt kevesebbet az alapmodellnél. Az új Mazda 3 MPS forgalmazása nyáron kezdõdik.