2024.04.24. - György

A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit
Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.
Az autó formája már nem tartogatott igazi újdonságot, hiszen többször is sikerült álca nélkül lefotózni a prototípusokat, korábban pedig kiszivárgott képek is felkerültek a világhálóra. A gyári képek is igazolják, hogy az autó a szintén vadonatúj E-osztály formavilágát örökölte, így a dupla elsõ lámpák és a limuzinra hajazó hátsó lámpatestek sem hordoznak magukban újdonságot. A kupé tetõvonalát szépen ívelték a tervezõk, akik rengeteget dolgoztak az autó aerodinamikáján a 0,24-es alaktényezõ eléréséig, amely megegyezik a Toyota Prius és a Chevrolet hasonló értékével. Az E-Coupé látványát tovább fokozza, hogy a tervezõk elhagyták a B-oszlopot, azonban a hátsó kerékjárati ív formájával továbbra is barátkozni kell.

A kupé motorkínálatának négy-, hat- és nyolchengeres tagjai egytõl egyig a hivatalosan Detroitban debütáló E-osztályból érkeznek. Alapmotorként az 1,8 literes, közvetlen befecskendezéses benzines erõforrás érkezik nem kevesebb, mint 200 lóerõvel és 310 Newtonméternyi nyomatékkal. Az E350 CGI V6-os benzinmotor 288 lóerõt és 365 Newtonméternyi nyomatékot biztosít, míg a csúcsmodellben egy 5,5 literes V8-as erõforrás dolgozik majd, amelynek 382 lóereje és 530 Newtonméternyi nyomatéka igazi gran turismót varázsol az E-Coupéból. Az elõzetes hírek szerint a jövõ évben mutatkozhat be a kupé AMG változata is, amelynek motorterébe egy 6,2 literes V8-as motor kerül majd 500 lóerõ feletti teljesítménnyel.


Természetesen a dízelmotorok sem maradnak ki a kétajtós modell kínálatából. A kisebb, E250 CDI változat 200 lóerõvel és nem kevesebb, mint 500 Newtonméternyi nyomatékkal büszkélkedhet, ráadásul a kisebb dízelmotorral szerelt modell lesz az E-Coupé legtakarékosabb változata, ugyanis a gyár állítása szerint vegyes üzemben megelégszik mindössze 5,3 liter gázolajjal.


Az E350 CDI változat teljesítménye 228 lóerõs lesz, a vezetõ pedig 540 Newtonméternyi nyomatékkal rendelkezik majd a hathengeres dízelmotornak köszönhetõen. A tervezõk Agility Contol névre hallgató aktív felfüggesztéssel látták el az E-Coupét, amely az útviszonyok és az aktuális sebesség figyelembe vételével állítja feszesebbre vagy lágyabbra a csillapítást.


Az utastérben szintén az E-osztályból ismerõs formák köszönnek vissza, és a limuzinnal való szoros rokonság miatt valószínûleg az anyagok minõségével sem lesznek problémák. Minden E-Coupéban elektromos mozgatású sportüléseket találunk, amelyek felár ellenében memóriát kaphatnak. A tervezõk rengeteg, az E-osztályban is megtalálható elektronikával tették még biztonságosabbá a kupét, amelyben helyet kapott a gyár útjeleket felismerõ rendszere, a távolságtartó tempomat, az automatikus vészfék, de az autó figyelmeztet a vezetõ fáradékonyságára is. Az új E-Coupét a Genfi Autószalonon láthatjuk élõben, forgalmazása az európai piacon májusban indul, a tengerentúlon pedig õsszel kerül a kereskedõkhöz.