2024.04.20. - Tivadar

Vagányabb lett az új Ford Ranger!

Vagányabb lett az új Ford Ranger!
A frissítésre megérett Ranger változatlan tartalommal, azonban új köntösbe csomagolva vág neki a következõ modellciklusnak. Az egész világon be szeretné vezetni az Európában igazán sikeres modellt a Ford. A jövõben szebb forma, új színek, azonban változatlan motorválaszték jellemzi a jármûvet

A Genfi Autószalonon bemutatkozó új Ford Ranger nem tér el sokban elõdjétõl. Az autó leginkább külsõ megjelenésében különbözik a 2007-ben bemutatott modelltõl, melyhez képest lényegesen divatosabb kinézetet kapott.
Az elõzõ generációs terepes hûtõrácsát ötszögletûre cserélték, valamint a kicsit unalmasnak tûnõ fényszórókat vagányabb formájúra szabták át a tervezõk. Új az elsõ lökhárító kialakítása is, amelyben egy ezüst kerettel tették hangsúlyosabbá a ködlámpákat. A leendõ tulajdonosok három különbözõ változatban vásárolhatják majd meg a népszerû pickup-ot: a szimpla kabinos azoknak lehet ideális választás, akik a nagy platót részesítik elõnyben, a nyújtott kabinos azoknak, akik néha valakit hátraültetnének, a duplakabinosban pedig ha szükséges, tûrhetõ kényelemben akár az egész család is elfér.

A 2011-es modell az öt új fényezéssel együtt már tíz színben lesz elérhetõ. A motorválaszték terén nincs változás, továbbra is rendelhetõ a 2.5 literes TDCI erõforrás, amely 145 lóerõt és 330 Newtonmétert produkál, de választhatjuk akár a 156 lóerõs teljesítmény és 380 Nm nyomaték leadására képes háromliteres egységet is. Alapáron mindkét gázolajoshoz hátsókerékhajtást kapnak a vásárlók, de felárért természetesen rendelhetõ összkerékhajtás a Rangerekbe.

Ha a leendõ tulajdonosnak sikerült eldönteni a motor méretét, akkor már csak a váltót kell kiválasztania, amely ötsebességes kézi, vagy szintén ötgangos automata lehet. A beltérben minden fontosabb tétel rendelhetõ a Rangerhez, ami a mai kor színvonalán egy ilyen autótól elvárható: vannak elektromos ablakemelõk, mp3-as hifi, klímaberendezés és még sorolhatnánk. Az elõdmodellhez képest egyébként csendesebb utasteret ígérnek a tervezõk, amit jobb hangszigeteléssel értek el.

Az Európában áprilisban bemutatkozó Rangert a gyártó globális modellé szeretné alakítani - épp úgy mint a Fiesta legújabb generációját - de ez mindenképpen kedvezõ lépésnek ígérkezik, hiszen az európai pickup lényegesen jobban mutat egyszerûbb formatervû tengerentúli testvéreinél.