A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.
A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a súlycsökkentésre is, így az alumíniumból és szénszálas mûanyagból készülõ karosszéria állítólag 1000 kilogramm alatt marad. Az autó mûszaki alapja elképzelhetõ, hogy költségcsökkentés miatt a Lotus Exige-tõl származik majd. A Melkus elárulta, hogy az RS 2000 egy 1,8 literes turbómotort kap, amelyet az utasok mögé építenek majd be. Az erõforrás alapváltozata a hírek szerint 150 lóerõs lehet, ám késõbb készülhet 200 és 300 lóerõs GT verzió is.
A Melkus állítólag évi 25 darab RS 2000 összeszerelését tervezi, amely a 100 000 eurós alapárat elnézve reális számnak tûnik a német cég részérõl. Az autó az õszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, és az elsõ 8 modell legyártására pedig még idén sor kerülhet.