2024.04.25. - Márk

Íme az ötödik generációs Subaru Legacy!

Íme az ötödik generációs Subaru Legacy!
A jövõ héten kezdõdõ New Yorki Autószalonon mutatkozik be a Subaru Legacy következõ generációja. A szériagyártású modell sokat finomodott a Detroitban bemutatott koncepcióhoz képest, ám a leköszönõ modell így is sokkal harmonikusabb összképet nyújt.

Idén ünnepli 20. születésnapját a Subaru Legacy, amelynek negyedik generációja már 2003 óta van piacon, így a modell megérett a leváltásra. A következõ Legacy bemutatására nem kell már sokat várni, hiszen a japánok a jövõ héten mutatják be a nagyközönség elõtt az autót, ám a hivatalos információkat és a gyári képeket már közzétették az autóról.
Az ötödik generációs Legacy elsõ pillantásra a januárban bemutatott tanulmányautót idézi, ám a formatervezõk sokat finomítottak a megosztó koncepció formavilágán. Az elsõ lámpákból kikerültek a LED-ek, ám formája kisebb módosításokkal a Legacy Concepttõl származik, azonban a krómban bõvelkedõ hûtõmaszk és az elsõ lökhárító már cseppet sem emlékeztet a tanulmányautóra. Az autó hátsó része is rengeteget fejlõdött január óta, és a szériaérett modell hátsó kialakítása kicsit a Lexus GS-t is eszünkbe juttathatja.

A Legacy-val egyébként egy új formatervezési irány is elindul a Subarunál, így a jövõ modelljei már a középkategóriás modellhez hasonló formatervekkel érkeznek majd. Az ötödik generáció utasterében teljesen új mûszerekkel és középkonzollal találkozhatunk, amely formailag és minõségileg is komoly elõrelépés lehet, ám a koncepció modern mûszerfalából semmilyen apró részletet sem mentettek át a szériagyártású modellbe.


Az ötödik generációs Subaru Legacy egy új fejlesztésû, nagyobb padlólemezre épül, amelynek köszönhetõen tágasabb lett az utastér is, ám a mérnökök ígérete szerint sikerült átmenteni a jelenlegi modell dinamikusságát is. Az autó tengelytávolsága egyébként 8 cm-rel 2,75 méterre nõtt, míg a Legacy 3,5 centiméterrel lett hosszabb, 9,5 centiméterrel szélesebb és 8 centiméterrel magasabb. Az észak-amerikai piacon egy 2,5 literes, négyhengeres, 170 lóerõs és 230 newtonméternyi nyomatékú boxermotor dolgozik majd a belépõmodellben, ám az európai piacon egy 2,0 literes benzines és dízelmotorral is elérhetõ lesz.


A tengerentúli alapmodellhez hatfokozatú kézi vagy Lineartronic automata választható. A turbóval lélegeztetett 2,5-ös boxermotor 265 lóerõt és 350 Nm-es nyomatékot biztosít, amelynek köszönhetõen az autó hat másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A csúcsmodellben egy 3,6 literes boxermotor dolgozik majd, amely a jelenlegi modell 3,0 literes erõforrást váltja. A Legacy 3.6R 256 lóerõs, nyomatéka pedig 335 Nm. Az új Subaru Legacy a jövõ heti New Yorki Autószalonon tartja világpremierjét, észak-amerikai értékesítése pedig a nyáron kezdõdik, a jelenlegi modellel megegyezõ áron. Az európai változat valószínûleg a Párizsi Autószalonon debütál, értékesítése pedig az õsz folyamán kezdõdik.