2024.04.25. - Márk

777 lóerõs V8-as hajtja a TuLesto-t!

777 lóerõs V8-as hajtja a TuLesto-t!
Az olasz sportautók nemesítésével foglalkozó tuningcég idén ünnepli huszadik születésnapját, az alkalomból pedig saját modellt mutatott be.

A TuLesto-t 777 lóerõs V8-as hajtja, miközben súlya mindössze 1260 kilogramm. Az autóból 11 darab készül.

Hamarosan tovább bõvíti kínálatát a bajor tuningcég, a Novitec Rosso. A Ferrarik erõsebbé és egyedibbé tételével foglalkozó márka bemutatta ugyanis legújabb termékét, a saját fejlesztésû TuLestót.
A németek a versenysportban szerzett tapasztalataik segítségével építették az autót, amelyben sok könnyûfémet és más anyagot használtak fel. Az utascella például alumíniumból készül, a beltérben pedig sok karbon elemet találunk. A formatervért a Novitec mellett a modenai székhelyû Luca Serafini Stile stúdió a felelõs. Bár az autó vonalai a Ferrari F430-asra emlékeztetnek, a németek szerint a modellt az alapoktól tervezték.

A kocsi hossza 4,62 méter, melyhez tekintélyes, 2,04 méteres szélesség és 1,22 méteres magasság társul. A motortérben egy 4,4 literes, kompresszoros V8-ast találunk, amely 777 lóerõs teljesítményét 8200-as, 727 Nm-es nyomatékát pedig 6300-as fordulatszámon adja le. A könnyû anyagok széles körû használatának köszönhetõen a TuLesto súlya mindössze 1260 kilogramm, a menetteljesítmények ennek megfelelõen önmagukért beszélnek. A 0-100 km/h-s gyorsulás 3,4 másodpercig tart, 22,6 másodperc után pedig már 300 km/h-val haladhatunk. A végsebességrõl annyit közölt a gyártól, hogy "több mint 350 km/h". A V8-as motorhoz hatfokozatú félautomata váltó csatlakozik, amelyet a kormány mögött elhelyezett, karbon fülekkel kapcsolgathatunk. A stabilabb úttartás érdekében önzáró differenciált is kapott az autó.


A TuLestoból a németek mindössze 11 darabot készítenek majd, így minden bizonnyal a modell ára is exkluzivitásához mérhetõ. A lehetséges vevõkör igényeit figyelembe véve klíma, illetve felsõkategóriás audió rendszer is elérhetõ lesz az autóhoz. Az elsõ példány elkészültének idejét nem közölték, a TuLesto ugyanis még nem ért fejlesztési fázisának végéhez.