Az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a Citroen DS3, amely a franciák DS Inside modellcsaládjának elsõ tagja lesz.
A MINI ellenfelének szánt modell mellé azonban 2011-ben érkezik a nagyobb méretû DS5, amelyet igazi presztízsmodellnek szán a Citroen.
A várhatóan ötszemélyes autó minõsége a hírek szerint a C6-os szintjén lesz majd, amely minden bizonnyal a modell árcéduláján is meglátszik majd. A lemezek alatt újdonságot is találunk majd, ugyanis a DS5-be is bekerül a PSA HYbrid4 névre keresztelt dízel-elektromos technológiája.
Az alternatív hajtáslánc fejlesztése jelenleg is folyik a Mulhouse-i és Sochaux-i gyáraiban, és a hírek szerint a dízelmotor és az elektromotor együttesen 200 lóerõt teljesítenek majd. A gázolajos erõforrás továbbra is az elsõ kerekeket hajtja majd, míg az elektromotor a hátsó kerekeket forgatja majd. A hibrid hajtáslánc nem csak a fogyasztásnak tesz majd jót, ugyanis a franciák szerint az autó szén-dioxid kibocsátását is csökkenteni lehet 35 százalékkal. A HYbrid4 hajtás egyébként a Peugeot 3008-ban debütál elõször.
A Citroen DS5 szériagyártású változata két év múlva mutatkozik be hivatalosan, ám a franciák talán már az õszi Frankfurti Autószalonon elõrukkolnak egy tanulmányautóval is, amely bemutathatja többek között a DS5 formavilágát.