A legígéretesebb fejlesztésû környezetkímélõ kocsit - a harmadik generációs hidrogénmeghajtású modellt - havi 600 dollárért lehet három évre lízingelni. A japán gyártó idén csak néhány tucat Clarityt szállít, egy éven belül pedig várhatóan 200 darabot állít elõ.
A tömeggyártás felfutásának a legfõbb akadálya a hidrogénkutak hiánya, kutak nélkül ugyanis kereslet sincs. A Honda FCX Clarity azért éppen Dél-Kaliforniában debütál, mert ott már létezik néhány kút. A Honda máris 50 ezer internetes rendelést kapott, de egyelõre csak azoknak szállítanak, akik Torrance, Santa Monica és Irvine városok körzetében, a hidrogénkutak közelében laknak. Japánban csak õsztõl kerül piacra az új modell.
A gyári adatok szerint az FCX Clarity egy feltöltéssel 450 kilométer megtételére képes, s fogyasztása a jelenlegi hibrid autókénál is jobb, 74 mérföldet tud megtenni 1 gallon gázzal (ez 3,1 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásnak felel meg). A kocsi 160 kilométeres óránkénti végsebességnél is szinte zajtalanul suhan, a 100 kilométeres óránkénti sebességet kevesebb mint 9 másodperc alatt éri el.
A Honda 16 éve kísérletezik üzemanyacellás autókkal, valószínûleg több millió dollárt költött fejlesztésre. Az elsõ benzin-elektromos hibridmodellel a Honda jelent meg az amerikai piacon, ez volt a futurisztikus külsejû Insight, amelybõl ma is fut néhány az utakon. A Toyota azonban sikeresebb volt, májusig 1 millió darabot értékesített saját hibridjébõl, a Priusból. A Honda a kereslet hiányában be is szüntette az Insight és egy másik vegyes üzemmódú modell, az Accord hibrid gyártását.
A keddi The New York Times értesülése szerint egy Honda FCX Clarity elõállítási költsége ma még több százezer dollár, de a Honda reményei szerint a tömeggyártással ezt az értéket 100 ezer dollár alá lehet majd szorítani.