A Lamborghini mérnökei továbbra sem pihennek, és a gazdasági válság ellenére (vagy épp amiatt) újabb és újabb változatokon dolgoznak. A Spyder és az LP-560-4, az LP-560-4 Spyder, illetve a Superleggera után - nem is beszélve a több limitált szériáról (Nera, SE) - újabb taggal bõvül a sportkocsi palettája.
A motortérben a jól ismert, 5,2 literes, V10-es motor kapott helyet, amely ebben az autóban 10 lóerõvel gyengébb lesz, mint az LP-560-4-ben. Az erõforráshoz hatfokozatú, manuális váltó jár, amellyel az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetrõl 100 km/h-ra. Az e-Gear nevû automataváltó nem rendelhetõ.
A négykerékhajtású változathoz képest 30 kg-mal könnyebb autónak nem is a gyorsulása érdekes, hanem a kezelhetõsége, 550 lóerõ a hátsó tengelyen, középmotorral kiegészítve ugyanis igazi férfimunkát sejtet a volán mögött, fõleg versenypályán. Az autó nyolcféle színben érhetõ majd el, amelyekhez a képeken is látható "versenycsíkok" is rendelhetõek.
Az eddigi legveszélyesebb Gallardóból mindössze 250 darab készül, talán nem véletlenül. Jó hír a vásárlóknak, hogy az autó a négykerék-hajtásúhoz képest 10%-kal olcsóbban érkezik.