A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.
A bemutató közeledtével azonban végre megkezdõdött az információk csepegtetése, de ami a legfontosabb, már ismert a forma. Ahogy az várható volt, az autó nagyon közel áll a 2007-es CR-Z Concepthez, a gyártó mérnökei mindössze apróságokon finomítottak. Megmaradt a rövid, tömör ékforma, az övvonal meredeken emelkedik, a kocsi oldalán pedig határozott éleket találunk. Az orr a hatalmas hûtõmaszkkal agresszív benyomást kelt, a légbeömlõben pedig három jókora króm csík hivatott még sportosabbá tenni az összképet.
Az ablakok formája, az erõsen lejtõ tetõ egyértelmûen a CRX-re hajaz, ahogy a meredeken lecsapott far is. A kilincs rejtett, a külsõ tükrök pedig mai autókhoz képest nagyon keskenyek, de mindenképp jól néznek ki, ráadásul légellenállásuk is kicsi. A far némiképp többet változott, a koncepción még középen látható kipufogók eltûntek, helyette viszont szép ezüst betétet találunk a lökhárító alsó részében.
A beltér meglehetõsen ûrhajósra sikeredett, a vezetõ körül mindenfelé digitális kijelzõk vannak, és minden kék fényben úszik. Bár a motorról még mindig nincs hivatalos információ, a legutóbbi pletykák alapján a Honda mégsem az Insight 1,3 literes egységét teszi a CR-Z orrába, hanem egy erõsebb, 1,5 liter körüli lökettérfogatút. Az erõt CVT fokozatmentes automata, vagy hatfokozatú manuális váltó juttathatja az elsõ kerekekhez.
A CR-Z-t élõben elõször az október 24-én kezdõdõ Tokiói Autószalonon láthatja a közönség, és a technikai adatokat is akkor hozza nyilvánosságra a Honda. Az autó gyártása egyébként 2010 második felében kezdõdik.