Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, idõhiányban szenvedõ emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1?
Még most sem tudjuk, kívülrõl csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet.
A titok nyitja az utastérben rejlik, ahol az ülések elrendezése a motorokét követi: a hátsó utasok tandem helyzetben ülnek az elsõk mögött, a pilóta pedig a megszokottnál függõlegesebb pozícióból uralja az autónak csak jó szándékkel nevezhetõ jármûvet. Nincsenek pedálok és hagyományos kerek volán.
A világos, vidám hangulatú kabin interaktív technikák sorát vonultatja fel: a színes kijelzõ és az audiorendszer „okostelefon" funkciókat valósít meg, egyszerre telefon, egyszerre navigátor, Internet és rádió. Visszapillantó tükör nincs, a kamerák nemcsak high-tech érzést közvetítenek, de áramvonalasabb formát engedélyeznek. Ami hagyományos, az az „ûrkapszula" variálhatósága, a négy személlyel 160 literes csomagtér 885 literesre növelhetõ.
Négyszemélyes, négykerekû, zárt kasztnis, belül mégis inkább motor, mitõl lenne legalább a hajtása normális? Természetesen elektromos, ám a villanymotorok a hátsó kerekekben vannak. Az ötlet a quadoktól származik, a megoldás maximális belsõ teret eredményez, a csúcsteljesítmény 20 lóerõ. A kedvezõ súly/teljesítmény arány miatt városi közlekedésre alkalmas a BB1, élénk az indulás (0-ról 30 km/h-ra 2,8 sec), és a késõbbi gyorsítás is elfogadható (30-ról 60 km/h-ra 4 másodperc).
Az erõs lítiumion akkumulátor 120 kilométeres hatótávot ad, két „csomagban", a hátsó ülések alatt bújik meg, így nem vesz el helyet az utas- és raktérbõl. Továbbá, mivel a két tengely között található, középen összpontosul a súly, aminek érdemi stabilizáló hatása van, különösen fékezéskor. Elektromos szervokormány, kettõs keresztlengõkaros elsõ és hátsó futómû, rugó-lengéscsillapító - így az úttartás és stabilitás megfelel a jármû teljesítményének és a városi közlekedés kívánalmainak.
Elektromos hajtásával a buborék-Peugeot környezetkímélõ: kipufogás- és zajmentes, és nem fogyaszt fosszilis energiahordozót. Álló helyzetben a tetõn elhelyezett napelemek tartják mûködésben a szellõzést, ráadásul a friss levegõ úgy jut az utastérbe, hogy az aktívszenes finomszûrõ elõzõleg kiválasztja belõle a pollent és az egyéb szennyezõ anyagokat. Mi ez? A Peugeot BB1-t nehéz az eddigi kategóriák egyikébe is beskatulyázni. A koncepció félretolja a konvenciókat, tágítja az autózás határait, eredeti választ ad a városi mobilitás holnapi igényeire! Féljen csak a Smart és a Toyota IQ.