Két évvel ezelõtt mutatta be a Mazda sportos szabadidõ autóját, a CX-7-est, s bár a kocsi mit sem vesztett népszerûségébõl – eddig 190 ezer darab kelt el – megérett az idõ a ráncfelvarrása. Az új, frissített modell – legalábbis a gyár szerint – korszerûbb designt, jobb rugózási komfortot és menetstabilitást kínál, az utastér pedig csendesebbé vált.
A modellfrissítésen átesett CX-7 ugyanolyan sportos megjelenésû, mint elõdje, hála a szélsõségesen lapos, 66 fokos szögben álló A-oszlopnak, az emelkedõ övvonalnak és hátsó légterelõnek, az erõteljes, a Mazda RX-8-as sportkupé ihletette kerékíveknek, valamint a nagy kerekeknek. Mindezt a modellfrissítés során vadonatúj, ötszögletû alsó hûtõnyílás egészítette ki. Ez nagyobbnak, agresszívabbnak tûnik, híven tükrözve az új Mazda3-mal megkezdett, új generációs Mazda formanyelvet. A ködfényszórók is újak, ezeket a korábbinál függõlegesebben álló keretekbe foglalták, amelyek külsõ, felsõ sarkai mintha a kerékdob-panelbe olvadnának. Az oldalajtók alját és az oldalsó ablakok keretét mostantól krómozott betétek díszítik, és a hátsó, nagyméretû Mazda logó alatt is krómcsík húzódik.
Hátulra új, nagyobb tetõspoiler rendelhetõ. A külsõ változások sorát az új, 18 és 19 colos könnyûfém keréktárcsák zárják.
A CX-7-es bent sem maradt változatlan: még minõségibb anyagokat alkalmaztak a burkolatok és a mûszerfal kialakításánál, áttervezték a kormánykereket, a vezetõ elõtti mûszeregység pedig új mûszereket kapott, háromdimenziós hatást erõsítõ, fehér mutatókkal, és kék, körkörös megvilágítással. Újdonság az is: rendelhetõ már tolatókamera, holttér-figyelõ rendszer, s vadonatúj navigációs rendszer.
A frissített CX-7 technikailag is megújult. Öt százalékkal javítottak a karosszéria torziós merevségégén, ami jobb menetkomfortot és hatásosabb útzaj-csillapítást eredményezett. Kibõvült a motorválaszték az új generációs 2,2 literes turbódízellel, amely a SUV szegmens egyik legcsendesebb erõforrása. Az alumínium forgattyús házat például tizennyolc ponton erõsítették a blokkhoz, ami extrém merevséget ad a szerkezetnek és csökkenti a motorzaj-szintet.
A kazettás beépítésû kiegyensúlyozó tengely mérsékli a kellemetlen zajok és rezgések kibocsátását, a dízel kiviteleken a hátsó keréknél alkalmazott, különleges nyomatékszabályozás csillapítja a hátsó hajtásban ébredõ rezgéseket. Az új MZR-CD 2.2-es dízel – amely teljesíti már az Euro5-ös emissziós norma elõírásait – 173 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Ezzel a motorral 11,3 mp alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/órára a CX-7-et, a legnagyobb sebessége pedig 200 km/h. A modell mindössze 7,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren vegyes ciklus során.