2024.04.25. - Márk

Megújult a CX7-es!

Megújult a CX7-es!
Ráncfelvarráson esett át a Mazda CX-7-es, amely csendesebb, merevebb, új dízelmotorjával pedig takarékosabb, környezetkímélõbb lett.

Két évvel ezelõtt mutatta be a Mazda sportos szabadidõ autóját, a CX-7-est, s bár a kocsi mit sem vesztett népszerûségébõl – eddig 190 ezer darab kelt el – megérett az idõ a ráncfelvarrása. Az új, frissített modell – legalábbis a gyár szerint – korszerûbb designt, jobb rugózási komfortot és menetstabilitást kínál, az utastér pedig csendesebbé vált.
Emellett az autó jobban vigyáz környezetére, köszönhetõen az új, tiszta üzemû dízelmotor bevezetésének, amely nagy teljesítményt és forgatónyomatékot kínál, csekély üzemanyag-fogyasztás és az Euro5-ös emissziós norma teljesítése mellett.



A modellfrissítésen átesett CX-7 ugyanolyan sportos megjelenésû, mint elõdje, hála a szélsõségesen lapos, 66 fokos szögben álló A-oszlopnak, az emelkedõ övvonalnak és hátsó légterelõnek, az erõteljes, a Mazda RX-8-as sportkupé ihletette kerékíveknek, valamint a nagy kerekeknek. Mindezt a modellfrissítés során vadonatúj, ötszögletû alsó hûtõnyílás egészítette ki. Ez nagyobbnak, agresszívabbnak tûnik, híven tükrözve az új Mazda3-mal megkezdett, új generációs Mazda formanyelvet. A ködfényszórók is újak, ezeket a korábbinál függõlegesebben álló keretekbe foglalták, amelyek külsõ, felsõ sarkai mintha a kerékdob-panelbe olvadnának. Az oldalajtók alját és az oldalsó ablakok keretét mostantól krómozott betétek díszítik, és a hátsó, nagyméretû Mazda logó alatt is krómcsík húzódik.



Hátulra új, nagyobb tetõspoiler rendelhetõ. A külsõ változások sorát az új, 18 és 19 colos könnyûfém keréktárcsák zárják.

A CX-7-es bent sem maradt változatlan: még minõségibb anyagokat alkalmaztak a burkolatok és a mûszerfal kialakításánál, áttervezték a kormánykereket, a vezetõ elõtti mûszeregység pedig új mûszereket kapott, háromdimenziós hatást erõsítõ, fehér mutatókkal, és kék, körkörös megvilágítással. Újdonság az is: rendelhetõ már tolatókamera, holttér-figyelõ rendszer, s vadonatúj navigációs rendszer.



A frissített CX-7 technikailag is megújult. Öt százalékkal javítottak a karosszéria torziós merevségégén, ami jobb menetkomfortot és hatásosabb útzaj-csillapítást eredményezett. Kibõvült a motorválaszték az új generációs 2,2 literes turbódízellel, amely a SUV szegmens egyik legcsendesebb erõforrása. Az alumínium forgattyús házat például tizennyolc ponton erõsítették a blokkhoz, ami extrém merevséget ad a szerkezetnek és csökkenti a motorzaj-szintet.

A kazettás beépítésû kiegyensúlyozó tengely mérsékli a kellemetlen zajok és rezgések kibocsátását, a dízel kiviteleken a hátsó keréknél alkalmazott, különleges nyomatékszabályozás csillapítja a hátsó hajtásban ébredõ rezgéseket. Az új MZR-CD 2.2-es dízel – amely teljesíti már az Euro5-ös emissziós norma elõírásait – 173 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Ezzel a motorral 11,3 mp alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/órára a CX-7-et, a legnagyobb sebessége pedig 200 km/h. A modell mindössze 7,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren vegyes ciklus során.