2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

Jön a Kia kiskategóriás egyterûje
Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.
Ráadásul az új Kia egyterû, 0,31-es légellenállási mutatója jónak számít az osztályában. Nagy üvegfelületei nemcsak jó kilátást biztosítanak a vezetõnek, de az opcionális, kétrészes panorámatetõvel kiegészítve sok természetes fényt engednek be az utastérbe.

A 4068 mm hosszú, 2615 mm-es tengelytávval bíró – 1600 mm magas – Venga utastere a nagyobb autókéval vetekszik. A 440 literes, duplafenekû csomagtartó pillanatok alatt 570 literesre növelhetõ, a 60/40 arányban osztott hátsó ülések elõre-hátra csúsztathatóak és dönthetõek. Végeredményben így akár 1253 literes, teljesen sík padlójú rakteret is kaphatunk, ami segít a mini családi autó cím elérésében.



A Vengában elsõként tûnik fel az új, négyküllõs kormánykerék, mely a jövõben a márka egyik ismertetõjegye lesz. Magassága és távolsága is állítható, jobb és bal oldaláról pedig számos funkciót vezérelhet majd a sofõr. Jellegzetes megoldás a három hengerbõl álló mûszercsoport is, mellette az új felületû rádió és a középkonzol kapott helyet. A padlókonzolban egy tárolótálca – USB és AUX iPOD-csatlakozókkal –, két pohártartó, valamint egy tágas tárolóhely várja az az apróságokat.

Induláskor a Kia Venga kétféle lökettérfogatú benzines, illetve dízelmotorral lesz elérhetõ, ezekhez kapcsolódik a manuális vagy automata sebességváltók választéka. A dízelek a várakozások szerint népszerûek lesznek, az új, U2 közös nyomócsövest Németországban tervezték, Szlovákiában gyártják. Mind a „megkerülõszelepes" (WGT), mind a változó geometriájú turbófeltöltõvel (VGT) szerelt változat egyenletes teljesítmény-leadásra képes az egész fordulattartományban. Az 1,4 literes verzió 75 vagy 90 lóerõs, míg az 1,6-os 115, illetve 128 lóerõre képes.



A benzinmotort kedvelõ vevõknek a Gamma motorcsalád 1,4 és 1,6 literes tagjait kínálják, 90 illetve 125 lóerõs teljesítménnyel. A Vengában megtalálható a Kia üzemanyag-takarékos ISG rendszere, amely automatikusan leállítja, majd újraindítja a motort a gyakori megállásokat igénylõ városi forgalomban. Ennek köszönhetõen a egyes modelljei a 120 g/km-es küszöb alatt maradnak a széndioxid-kibocsátás tekintetében, ez számos európai piacon jelentõs adóelõnyt jelent a vásárlóknak.




Az elöl McPherson, hátul keresztirányú torziós lengõkaros felfüggesztést úgy hangolták, hogy egyensúlyba legyen az utazási élmény és a kezelhetõség. A dízel és a benzines modellek két különbözõ – nitrogéngáz töltésû – lengéscsillapítóval kerülnek forgalomba, a motorok eltérõ súlya miatt. Az elektromos szervokormány sebességfüggõ, és minden autót négytárcsás fékrendszerrel szállítanak. A menetstabilizáló piactól függõen széria vagy opció, a szilárd acélkarosszéria az integrált biztonsági rendszerrel – dupla elsõ légzsák, elsõ és hátsó függönylégzsák, stb... – kiegészítve alapáron jár a Vengákhoz.