2024.04.25. - Márk

Minden a hibrid BMW X6-ról

Minden a hibrid BMW X6-ról
A világ legerõsebb hibridjeként beharangozott benzin-elektromos coupé-SUV 2010-ben már nálunk is kapható lesz.

Elsõnek az észak-amerikai és a német piacon vezetik be az új modellt, de 2010 folyamán biztosan a magyar szalonokba is eljutnak az elsõ példányok. A brutális erejû X6 ActiveHybrid-et a Frankfurti Autószalonon mutatták be. A kocsi mozgatásáról egy 4,4 literes ikerturbós V8-as, valamint két villanymotor (86 és 91 lóerõvel) gondoskodik – összesen 480 lóerõs teljesítménnyel.


Ugyan a hibrid X6 nem gyorsabb, mint az ugyan ezzel a motorral szerelt xDrive50i kivitelnél, cserébe lényegesen takarékosabb: a benzines csúcsmodell 17,7 literjével szemben ez beéri mindössze 10,5 literrel városban.



Az X6 ActiveHybrid hajtáslánca lehetõvé teszi, hogy a kocsi 60 km/h-ig kizárólag az elektromotorokkal mûködjön. A motor erejét egy hétsebességes váltó továbbítja, míg az elektromotorokat egy külön, kombinált rendszer szabályozza, attól függõen, hogy mennyi feszültség van még az akkumulátorokba, illetve hogy szükség van-e az erejükre gyorsításkor – vagy éppenséggel ellenkezõleg, a sofõr egy dugóban vesztegel.



A típushoz a bajor cég minden elképzelhetõ extrája rendelkezésre áll, a fékerõ-visszatápláló rendszer például alapból benne van az autóban – lévén hibridrõl van szó, a 2,4 kWh nikkel-metál akkumulátorokat elsõsorban a fékezési veszteségenergiákkal töltik.



Az X6 ActiveHybridet a forgalomban leginkább az orrán lévõ powerdome-ról ismerhetjük fel, vagyis a motorháztetõn lévõ púpról – ami egyébként a BMW M3-mal került be a BMW dizájneszközei közé. Ezen felül a 20 collos opcionális felnik lehetnek segítségünkre a biztos beazonosításhoz.