2024.04.18. - Andrea, Ilma

Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija
2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.
A márciusi Genfi Autószalonon végre hivatalosan is lehull a lepel a nagy újításnak szánt modellrõl.



Az autó külsõleg, masszív, erõteljes benyomást kelt, sajnos közel sem olyan mutatós, mint az eredeti koncepció, amit maga Kóka János is megcsodálhatott 2007 szeptemberében Frankfurtban, de azért sportos. Talán leginkább a Volkswagen Jettára emlékeztet.

4650 milliméter hosszú, ami kicsivel több, mint a ©koda Octavia vagy a VW Jetta, de kisebb, mint a Ford Mondeo vagy az Opel Insignia, szóval igazi köztes modell. Tengelytávolsága 2,7 méteres, ami arányos felépítést eredményez.

A teljesen új fejlesztésû sport-szedán szériában adja majd az intelligens összkerék-meghajtást, az úgynevezett i-AWD-t.



Egyelõre egyetlen motorváltozatról lehet tudni, a 2,4 literes négyhengeres motor 178 lóerõs, maximális nyomatéka 230 Newton méter. A perverzek kérhetnek fokozatmentes CVT-váltót is.

A Kizashi név egyébként laza fordításban a nagy dolgok elõhírnöke, kíváncsian várjuk tehát, mi jön még.