2024.03.30. - Zalán

A 2010-es Volkswagen Touareg

A 2010-es Volkswagen Touareg
Elõdjénél 200 kilóval könnyebb és 20 százalékkal takarékosabb az új Volkswagen Touareg. Ez a német gyártó elsõ autója, amely sorozatgyártásban hibrid motorral is elérhetõ. Dízelmotorjával a Touareg a legtakarékosabb európai nagy szabadidõ-autó.

Azt hittük meg kell várnunk a márciust, hogy megnézhessük az új Volkswagen Touareget, de az autógyár már a Genfi Autószalon elõtt, ma kiadta az autó teljes anyagát.
A képeket nézegetve látszik, hogy a tervezõk igyekezetek átmenteni valamit az elõd gömbölyded formáiból, ugyanakkor a Polónál látott modern, éles jegyek is visszaköszönnek.

A jármû 4,7 méter hosszú, míg szélessége 1,9 magassága 1,7 méter, ugyanakkor tengelytávolsága 2,89 méter. Az alapváltozatban a csomagtartó 520 literes, azonban a hibridben be kell érni 433-mal.

Persze nemcsak látszatra más a Touareg második generációja, hiszen a fejlesztõk rengeteget dolgoztak azon, hogy az autó kevesebb üzemanyaggal beérje. Egyfelõl a jármû alapváltozata 208 kilóval könnyebb mint elõdje (2090 kg), másfelõl a karosszéria formája áramvonalasabb, ugyanakkor a motorok is fejlõdtek nem mellékesen azért mert az összeshez nyolc fokozatú váltó tartozik. Az új Touaerg átlagosan 20 százalékkal takarékosabb az elõdjénél.

árom motorral mutatkozik be a Touareg, két dízel és egy hibrid készül eleinte, tisztán benzines nincs. Az alapváltozatban 3,0 literes TDI motor kerül 240 lóerõvel, illetve 550 Nm-s nyomatékkal. A V6-os motorral átlagosan csupán 7,4 litert fogyaszt a terepjáró 1,9 literrel kevesebbet, mint korábban, miközben akár 218 km/órás sebességre is képes.

Ennél jóval komolyabb a 4,2 literes dízel, amelyben 800 Nm-s nyomaték mozgatja a karosszériát. Teljesítménye 340 lóerõ. Ez a változat 9,1 litert fogyaszt a szabvány szerint, míg végsebessége 242 km/óra.

Harmadikként a Volkswagen történetében elõször hibrid hajtás kerül egy sorozatgyártású autóba. Ebben aztán van minden, ami egy mûszaki embernek érdekes lehet. A 3,0 literes benzinmotorba kompresszor és turbó egyaránt pumpálja a levegõt, ugyanakkor egy villanymotort is beépítettek. A hibrid Touareg teljesítménye 333 lóerõ, míg csúcsnyomatéka 440 Nm. Ebben a változatban az autó 8,2 literes fogyasztást produkál, végsebessége 240 km/óra. Az autó 50 km/órás tempóig képes tisztán csak az elektromos motorral is közlekedni, vagyis helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül.

Az új Touareg hagyományos acélrugós illetve légrugós felfüggesztéssel is megrendelhetõ, minden változatban széria az összkerék-hajtás. Bár az autót a legtöbben országúti használatra vásárolják, azt komoly tereptudással vértezi fel a gyártó. Már az alapkivitel is képes 31 fokos emelkedõn feljutni. Ugyanakkor rendelhetõ terepcsomag, amelyben többek között a középsõ és hátsó differenciálzáraknak is köszönhetõen ez az érték 45 fokra nõ.

Ebben a kivitelben a vezetõ egy forgógomb segítségével ötféle program közül választhat a terepviszonyok nehézségének megfelelõen, az autó mûszaki rendszerei pedig ennek megfelelõen módosítanak. A blokkolásgátló, az elektronikus differenciálzár és a kipörgésgátló rendszereket alaphelyzetben közúti viselkedésre hangolták, de átkapcsolhatók terepezéshez.

A tologatható hátsó ülésekkel szerelt autó kilenc légzsákkal, sávtartó és holttér-figyelõ rendszerrel, távolságtartó tempomattal, a szembejövõ forgalmat is figyelõ aktív fényszórókkal, kamera rendszerrel is felszerelhetõ. Alapfelszereltségben szerepel a 6,5 colos érintõképernyõ, a kézifék pedig gombbal aktiválható.

Eddig nagyjából félmillió Touareget értékesített a Volkswagen, amely az új autót látva hamarosan biztosan tetemes darabszámmal bõvül. Az új modell értékesítése tavasztól indul. Az autó ugyanakkor testvért is kap, hiszen ahogy korábban ezúttal is közösen fejlesztették, közös alapokra építik a Porsche Cayennel, amely szintén a Genfi Autószalonon áll az európai közönség elé.