Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bõdületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyõzõ, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke áll a kocsi mellett.
A bõrülés, a fabetét, a tévé, a DVD, a hûtõ ebben a kategóriában nem téma, az extra itt másról szól. Például a légfüggönyrõl. Gondolva a forró sivatagi klímára, az összes ablaknál a tetõbõl levegõt áramoltatnak lefelé, így téve komfortosabbá az utazást. Ugyanakkor, miután a vevõk az autóval megtett kilométerek mindössze 15 százalékát teszik meg terepen, ezúttal kiemelten kezelték a jobb minõségû anyagok alkalmazását, és az ergonomikus kialakítást.
A nagy testhez nagy szív dukál, amely ebben az esetben természetesen V8-as. Az 5,6 literes blokk 400 lóerõs, maximális nyomatéka 550 Nm. Mindehhez hétfokozatú automata váltó és elektronikus vezérlésû négykerék-hajtás társul. A vezetõ négyféle beállítást használhat aszfalt, homok, kõ és hó.
A vezetést visszagurulás-gátló és lejtmenetvezérlõ is segíti. Ugyanakkor a korábbi merevhidas felfüggesztés helyett immár mind a négy keréknél független felfüggesztést alkalmaznak, amely jelentõsen javítja az autó közúti viselkedését.
Ne rohanjanak azonban Nissan kereskedõjükhöz, ugyanis Európának nem sok köze lesz ehhez a modellhez. A Közel-Kelet mellett Észak-Amerikába jut a gépbõl.