2024.04.25. - Márk

A Volkswagen Cross család ujabb tagja

A Volkswagen Cross család ujabb tagja
Nem kapott sérvet a sok Volkswagen tervezõ a CrossGolf megalkotásakor, bár nem is az volt a cél, hogy megdöbbentsék a világot. Csupán egy újabb bõrt kellett lehúzni a jó öreg Golf Plusról.

A Volkswagen Cross családja soha nem is szólt másról: alapvetõen dögunalmas külsejû autókból készítettek valami jópofábbat, minimális ráfordítással. Erre tökéletes is a terepjáró-stílus körbemûanyagozott alsó szélek, kartervédõ-utánzat, magasított futómû és látványos alufelnik kellenek hozzá.
A Volkswagen Cross családja soha nem is szólt másról: alapvetõen dögunalmas külsejû autókból készítettek valami jópofábbat, minimális ráfordítással. Erre tökéletes is a terepjáró-stílus: körbemûanyagozott alsó szélek, kartervédõ-utánzat, magasított futómû és látványos alufelnik kellenek hozzá. Így lesz a plazmatévé-szállító családi autóból 30 éves kor alatt is vállalható járgány.

A terepjáróság itt is csak az üres külsõségekig megy: a 2 centivel megemelt hasmagasság még földúton is édeskevés, legfeljebb arra jó, hogy az autó ne akadjon fel a magasabb járdaszegélyeken se. Ráadásul a Golf Plus csak egy visszafogott felújításon esett át a Golf modellváltása kapcsán, azaz az elõzõ CrossGolf és az új között sincs nagyobb különbség, csak néhány mûanyag elem tér el a két autón. Ahogy a VW marketingesei fogalmaztak kínjukban, az autót a Volkswagen design-DNS-éhez igazították.

Ha már a változásoknál tartunk, a motorválaszték itt is az új, turbós motorokból áll: 1,2 literes 105 lóerõs, illetve 1,4 literes 122 és 160 lóerõs TSI benzinesekbõl, illetve egy 1,6 literes 105 lovas és egy 2 literes, 140 lóerõs közös nyomócsöves dízelbõl. A benzines alapkivitel kivételével minden változat kapható DSG váltóval is: a benzinmotorokhoz és a kisebb dízelhez hét, a kétliteres TDI-hez hat fokozattal.