2024.04.23. - Béla

Koenigsegg Aguilera

Koenigsegg Aguilera
Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.
A kétüléses sportkocsi karosszériája karbonszálas anyag és kevlár keverékébõl áll össze, teteje levehetõ.

A Koenigsegg saját fejlesztésû, 4,7 literes, alumínium blokkos, duplaturbós V8-asa került az autóba, az Euro 4-es normának megfelelõ motor 910 lóerõs, 1000 Nm-es nyomatéka pedig már 2860-as percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll. Az 1100 Nm-es maximumig 5100-ig kell pörgetni a motort.

Százra 3,1 másodperc alatt gyorsul az Agera, 8,9 másodpercig tart a 200-as sprint, a végsebesség 390 km/óra a Koenigsegg szerint. Öt fokozatban állítható a stabilitásra ügyelõ rendszer, a biztos tapadásról elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmû is gondoskodik. Kerámia fékeket építettek a sportkocsiba, százas tempóról 30,5 méter alatt áll meg.

Elõre 19-es, hátulra 20-as felnik kerültek, a kabinban új mûszerek és szénszálas középkonzol jelent meg, ennek központi kijelzõrõl az aktuális G-erõk és köridõk is leolvashatóak.