Az A8 hybrid benzinmotorjaként egy kétliteres TFSI szolgál, melyet 2005 óta zsinórban ötször választottak az év motorjának, és a downsizing Audis filozófiáját képviseli.
Az Audi benzinmotorját egy hidraulikusan vezérelt, olajban futó kuplung kapcsolja a villanymotorhoz, amely 33 kW-ot, azaz 45 lóerõt teljesít, és generátorként is mûködik. Ami sokkal meggyõzõbb, az a nyomatéka, amely meghaladja a 200 Nm-t, így igazán vehemens rajtokra képes az A8, fõleg ha a benzinmotor is besegít. A villanymotor és a 8 sebességes, tisztán elektronikusan kapcsolható tiptronic váltó között egy további kuplung helyezkedik el, és ezeken keresztül jut végül a hajtás az elsõ kerekekre. Az A8 hybrid lithium-ion akkumulátorai a hátsó traktusban foglalnak helyet, de köszönhetõen az eddigi koncepcióknál kisebb tömegüknek, de fõleg csekélyebb méretüknek jól használható, 400 literes csomagtartót kapunk. Az akksik üzemi feszültsége egyébként 266 V, és 1,3 kWh névleges energiaértékkel bírnak. Az Audi hibridjében sok, normális esetben a motorról hajtott berendezést cseréltek elektromosra, hogy a rekuperatív fékezés során visszanyert energiát a lehetõ leghatékonyabban használhassa fel. Tisztán elektromos a klímaberendezés, akárcsak a kormány- és a fékszervó, amelyek szintén az akkumulátorokból kérik a betevõt.
A lényeg azonban a vezetési élmény, amely területen nem kell szégyenkeznie a hibrid A8-nak. A méretkategóriájában normálisnak mondható, de a hibridek között a könnyûfém karosszériának köszönhetõen meglepõen csekély, 1885 kg tömegû vasat 7,6 másodperc alatt vadászhatjuk 100-ra, hogy aztán száguldhassunk a végtelenbe, és tovább, akár 235 km/h-s sebességgel is. Bámulatos értékek ezek fõleg a tudat mellett, hogy akár 6,2 literes fogyasztással és 144g/km-es emisszióval is közlekedhetünk a batárral, ha egy kicsit más mentalitással vezetjük. A városi közlekedésben a fogyasztás 20%-át takarítjuk meg egy hagyományos hajtású jármûéhez képest.
Az A8 egyébként 65 km/h-ig képes tisztán elektromos üzemben felgyorsulni, és két kilométer úgy a hatótávolsága, ami fõleg a rövid belvárosi autózások során válhat hasznunkra. 65 km/h felett a belsõ égésû motor hajt, a villamos gép kizárólag a fogyasztók ellátásáért, és az akksik feltöltéséért dolgozik, és nem csak fékezéskor. A gáz elvételekor az autó automatikusan leoldja a benzinmotort a hajtásláncról, és a villanymotort kapcsolja be generátorként a motorfék helyettesítésére. Padlógáz esetén azért tudja az A8 mi a dolga, és felszabadítja a két erõforrás együttes mûködésével elérhetõ 245 lovat és 480 Nm-t, aminek köszönhetõen 60-ról 120 km/h-ra is 7,5 mp. alatt gyorsíthatjuk a 21 collos kerekeken gördülõ gépet. Az alapmodellhez képest a design nem sokban különbözik. Ami gondoskodik a feltûnésrõl az az üveggel fedett akkumulátor-ház, és a hibridnél alapból járó energiatakarékos LED sokaság.