2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Újdonságok az Alfától Genfben

Újdonságok az Alfától Genfben
Nagy múltú márka, Forma-1-ben is volt világbajnok pár évtizede, még Rejtõ Jenõ 14 karátos autója egy Alfa Romeo volt. De most 2010 van. Az Alfánál meg nincs.

Ütõs autókkal rukkoltak elõ

Az Alfa standján a hagyományosan fantasztikus jócsaj-tárlat mellett két nagy újdonságot láttunk a 2010-es Genfi Szalonon. A Golf-kategóriában induló Giulietta a tömegek, a mindössze 500 példányban készülõ 8C Spider a gyûjtõknek szól.
Giulietta

A 147-es Alfa utódlása a Fiat tervei szerint két úton halad. A háromajtós Mito a sportos, fiatalos vonalat viszi tovább, az ötajtós Giulietta a praktikus, családi kocsi. Praktikus, de nem feltétlenül hétköznap. Az Alfa standján kiállított QV, azaz Quadrifoglio Verde (a GTI Alfás megfelelõje) autókban az 1750 köbcentis turbós benzinmotor 235 lóerõs változata testesítette meg a feltöltött Otto-motor reneszánszát. (134 lóerõ jön ki egy literbõl!)

A turbós benzinmotorokban Start-Stop automatika spórol a benzinnel. Akinek ez sem elég, az 1,6 literes turbódízellel vehet magának igazán takarékos Alfát. Az így is-úgy is bõséges nyomaték kontrollálását minden Giuliettában a Q2 nevû diffizár segíti - ha engem kérdeznek, ez a legkomolyabb versenyelõny a kompakt konkurensekkel szemben.

A kocsi belül - legalábbis abban a szürke kivitelben, amibe beültem - nem hozza azt az extravagáns hangulatot, amit a 145 és 147 még tudott. Egy kicsit jobban felszerelt Fiat - elsõre ennyi jött le a Giuliettából. Az ülések mindenesetre kényelmesek, hely van hátul is bõven, a 350 literes csomagtartós se kicsi - talán egy bézsbelsõs, barna bõrös változat kibillentheti elkötelezettségükbõl a Golf vagy a Focus rajongóit. Meglátjuk.



Kétkuplungos automata a MiTóban

Ha a GTI alfás megfelelõje a QV, akkor a DSG-t DDCT-re kell fordítani. A Dual Dry Clutch Transmission (Kettõs száraz kuplungos váltómû) egyszerre rövidíti le a váltások közötti idõt - és csökkenti a fogyasztást.

Én kicsit szégyellném magam, de az Alfa büszke rá: prémiummárka létére csak most, jóval a Fiat Punto Evo-béli debütálás után kapta meg a Mito a Blue&Me TomTom-ot, az integrált információs és szórakoztató rendszert, színes érintõképernyõvel.

A MiTo-t két változatban állították ki; a 135 lóerõs 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral, valamint az 1.4 MultiAir Turbo erõsebb, 170 lóerõs változatával, Quadrifoglio Verde kivitelben. A pici motor derék, 124 LE/l-es fajlagos teljesítményt tud, de ha nem tapossák ki a belét, országúton - katalógus szerint - akár 4,8 liter benzinnel is elkocog százon.



Majdnem-Ferrari

Az Alfa Romeo Centro Stile büszkesége a mindössze 500 példányban gyártott 8C Competizione (némi rosszindulattal a standon látható egyetlen igazi Alfa). A transaxle elrendezésben hatfokozatú szekvenciális kézi váltóhoz kapcsolódik a 450 lóerõs 4,7 literes nyolchengeres. A kocsi nem csak gyorsulni, lassulni is látványosan tud: Brembo karbon-kerámia fékek kerültek a féltengelyekre.