Ütõs autókkal rukkoltak elõ
Az Alfa standján a hagyományosan fantasztikus jócsaj-tárlat mellett két nagy újdonságot láttunk a 2010-es Genfi Szalonon. A Golf-kategóriában induló Giulietta a tömegek, a mindössze 500 példányban készülõ 8C Spider a gyûjtõknek szól.
A 147-es Alfa utódlása a Fiat tervei szerint két úton halad. A háromajtós Mito a sportos, fiatalos vonalat viszi tovább, az ötajtós Giulietta a praktikus, családi kocsi. Praktikus, de nem feltétlenül hétköznap. Az Alfa standján kiállított QV, azaz Quadrifoglio Verde (a GTI Alfás megfelelõje) autókban az 1750 köbcentis turbós benzinmotor 235 lóerõs változata testesítette meg a feltöltött Otto-motor reneszánszát. (134 lóerõ jön ki egy literbõl!)
A turbós benzinmotorokban Start-Stop automatika spórol a benzinnel. Akinek ez sem elég, az 1,6 literes turbódízellel vehet magának igazán takarékos Alfát. Az így is-úgy is bõséges nyomaték kontrollálását minden Giuliettában a Q2 nevû diffizár segíti - ha engem kérdeznek, ez a legkomolyabb versenyelõny a kompakt konkurensekkel szemben.
A kocsi belül - legalábbis abban a szürke kivitelben, amibe beültem - nem hozza azt az extravagáns hangulatot, amit a 145 és 147 még tudott. Egy kicsit jobban felszerelt Fiat - elsõre ennyi jött le a Giuliettából. Az ülések mindenesetre kényelmesek, hely van hátul is bõven, a 350 literes csomagtartós se kicsi - talán egy bézsbelsõs, barna bõrös változat kibillentheti elkötelezettségükbõl a Golf vagy a Focus rajongóit. Meglátjuk.
Kétkuplungos automata a MiTóban
Ha a GTI alfás megfelelõje a QV, akkor a DSG-t DDCT-re kell fordítani. A Dual Dry Clutch Transmission (Kettõs száraz kuplungos váltómû) egyszerre rövidíti le a váltások közötti idõt - és csökkenti a fogyasztást.
Én kicsit szégyellném magam, de az Alfa büszke rá: prémiummárka létére csak most, jóval a Fiat Punto Evo-béli debütálás után kapta meg a Mito a Blue&Me TomTom-ot, az integrált információs és szórakoztató rendszert, színes érintõképernyõvel.
A MiTo-t két változatban állították ki; a 135 lóerõs 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral, valamint az 1.4 MultiAir Turbo erõsebb, 170 lóerõs változatával, Quadrifoglio Verde kivitelben. A pici motor derék, 124 LE/l-es fajlagos teljesítményt tud, de ha nem tapossák ki a belét, országúton - katalógus szerint - akár 4,8 liter benzinnel is elkocog százon.
Majdnem-Ferrari
Az Alfa Romeo Centro Stile büszkesége a mindössze 500 példányban gyártott 8C Competizione (némi rosszindulattal a standon látható egyetlen igazi Alfa). A transaxle elrendezésben hatfokozatú szekvenciális kézi váltóhoz kapcsolódik a 450 lóerõs 4,7 literes nyolchengeres. A kocsi nem csak gyorsulni, lassulni is látványosan tud: Brembo karbon-kerámia fékek kerültek a féltengelyekre.