Az Outlander 2,67 méter hosszú tengelytávjára épülõ, de annál 34,5 centivel rövidebb. Az ASX szükségszerûen megkapta az Outlander szerkezeti elemeinek jelentõs részét.
Az ASX-ben mutatkozik be az alumíniumból készült, DOHC tizenhat szelepes, négyhengeres, common rail, közvetlen befecskendezéses alacsony emissziójú Euro 5-ös dízelmotorja, amelyet a Mitsubishi Motors Corporation és a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) közösen fejlesztett ki. A kezdetben 1,8 literes változatban kínált – elõször az ASX-ben, majd 2010 második felétõl a Lancer családban megjelenõ –, 4N13 jelû gép a jelenlegi benzines MMC motor leszármazottja. A technológia egyik része a Mitsubishi saját fejlesztésû MIVEC változó szelepvezérlési rendszere, amelyet a világon elsõként alkalmazta dízelmotorokban. Automatikus stop/start rendszerrel is felszerelik.
A benzinmotort kedvelõ vevõk számára az ASX-et az új, 1,6 literes DOHC tizenhat szelepes MIVEC motorral kínálják: ez is házi fejlesztés, a Mitsubishi Coltban található 1,5 literes Mitsubishi blokk alváltozata. Az ASX-be szerelt erõforrások is megkapják a teljes ClearTec csomagot és ötfokozatú manuális váltómûvel lesznek összekapcsolva. Ez utóbbi csak elsõkerekes változatban kapható.