2024.04.19. - Emma

Carstyling tuning show 2010 összefoglaló

Carstyling tuning show 2010 összefoglaló
Több mint 20 ezren látogattak ki a Hungexpóra, ahol az ország legnagyobb autókiállítása várta az érdeklõdõket: a Carstyling Tuning Show-t 2010-ben negyedszerre rendezték meg. Az autósportok szezonnyitójaként aposztrofált három napos bemutatón közel 400 - mintegy 300 hazai és 100 nemzetközi porondról érkezett - tuningolt, átépített autócsodáé volt a fõszerep.

Olyan ritkaságok is felbukkantak, mint a Tolvajtempó címû filmbõl megismert Eleanor. Külön érdekesség volt idén a három napig zajló tuningautó-építés: a felturbózott 1.6-os Golfot egy szerencsés vendég haza is vihette.
Közel 20 ezer négyzetméteren, körülbelül 20 ezren voltak kíváncsiak péntektõl vasárnapig az idén negyedszerre megrendezett, az autósportok szezonnyitójára idõzített Tuning Show-ra a Hungexpón, ahol az átépített autócsodáké, világhírû luxusautóké és különleges autóalkatrészeké volt a fõszerep. Több mint 400 - mintegy 300 hazai és 100 nemzetközi cég istállójából érkezõ - tuningolt autót mutattak be.

Az ország legtekintélyesebb méretû autókiállítása idén több "szupersztárral" is büszkélkedhetett: elõször láthatta itthoni közönség is a modern autós filmek egyik legjobbjának tartott, a Tolvajtempóból megismert Eleanor-t, azaz egy 1967-es Shelby Ford Mustang GT 500-ast. Az autó eredetije ma már luxuscikknek számít, de olyan hatalmas népszerûségre tett szert a film megjelenése után, hogy szinte sorozatgyártásban készültek a másolatai. Ugyanez az autó késõbb a Halálos Iramban címû film négykerekûi között is fõszerepet kapott.

A show-n a Mustang mellett egyébként több más, a 60-as, 70-es évek Amerikájából ismert típus is feltûnt, mint például a Chevy Impala. A 2000-es évtized viszont olyan kuriózumnak számító modellekkel képviseltette magát, mint a Mercedes-Benz SLR McLaren-je, az Aston Martin DB9-e, vagy a Lamborghini Gallardo, amelyek egyébként tuning nélkül is biztos befutók voltak látvány szempontjából. De a klasszikus lowrider-kocsik és tuningolt pickup-ok is megfértek egymás mellett.

A Tuning Show külön érdekessége volt idén az élõ tuningautó-építés, ilyenre egyébként még nem volt példa Magyarországon: a szerelõk három napon át turbóztak fel "show" kategóriájúra egy 1.6-os Golfot, s ezt egy nyereményjáték keretében tegnap este haza is vihette egy szerencsés vendég.

A Hungexpo 20 ezer négyzetmétere számos más programnak is helyt adott: a folyamatos driftbemutatók és táncos-zenés mûsorok mellett a 6-14 évesek például Talmácsi Gábor MotoGP-világbajnoktól tanulhatták el a motorozás alapjait, míg a felnõttek ingyenes elõadást hallgathattak a KRESZ-módosításokról, vagy a Forma 1-et kísérõ tûzoltók elõadásában a "száguldó cirkusz" technológiájáról. Bár a Forma 1-bõl a Honda még 2008-ban kiszállt, motorjaival saját vezetéstechnikai bemutatóval jelentkezett az expon: a Honda Safety-tréning célja a cég saját, közel 40 éve Japánban elindított és kifejlesztett motoros-vezetéstechnikai rendszerének népszerûsítése volt, amelynek - mint az az egésznapos bemutatón kiderült - kiemelt eleme a biztonságos, preventív közlekedés. A látogatók egyébként saját motorjaikat is elvihették ingyenes teljesítmény-mérésre.

Lassan nincs tömegeket megmozgató rendezvény stand-up comedy-s fellépés nélkül: a Tuning Show közönségét stílszerûen a motorhangok utánzásáról is ismert Trabarna, azaz Lóránt Barnabás szórakoztatta. Sõt egy 20 ezres tömeget - fõleg az autók szerelmeseit - megmozgató rendezvényre fürdõruhára vetkõzött lányok bemutatója nélkül készülni sem lehet: a brit Fuel Girls ("Benzin-lányok") négy tagja két és fél óránként tartott bemutatót a show nagyszínpadán, ahol krómfelnik és autók társaságában tûzzel és olajjal játszottak.