2024.04.19. - Emma

Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából
Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

Nehéz lesz elmenekülni elõle

A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.
Korábban csak annyi volt biztos, hogy egy erõs hathenegres turbódízel motort építenének az autóba, hogy a jelenleg használt, zömmel V8-as, hátsókerék-hajtású rendõrautókhoz képest megfelezzék a fogyasztását.

Most azonban bejelentették, hogy megegyeztek a BMW-vel, amely 3 literes, 286 lóerõs soros hathengeres dízeleket szállít az E7-esekbe. Ez a maga kategóriájában az egyik legkorszerûbb motor manapság, így valószínûleg alul is múlható vele a célok közt szereplõ 7,5 literes átlagfogyasztás 100 kilométerre, a könnyû, alumíniumból és karbonszálas mûanyagból készült karosszériával együtt. Ugyanez a motor az elõzõ 5-ösben, amely hasonló méretû, de nehezebb az E7-esnél, ugyanez a motor 6,7 litert fogyasztott vegyes ciklusban.

A speciálisan a rendõrség igényeinek megfelelõen fejlesztett E7-es ugyan bármely versenytársánál drágább, de a gyártó abban bízik, hogy a kis fogyasztás miatti alacsonyabb fenntartási költség, illetve a hosszabb élettartam ellensúlyozhatja ezt a hátrányt.

A dolguk persze már nem olyan egyszerû: a Ford Crown Victoriák, amelyek gyakorlatilag uralták a piacot, kiveszõben vannak, a három detroiti vállalatóriás pedig sokkal korszerûbb modelleket kínál a rendõrségek számára: a GM a Chevrolet Caprice, a Chrysler a Dodge Charger, a Ford pedig az összkerék-hajtású Taurus átalakított változataiból igyekszik minél többet eladni. Ráadásul nem csak az évi 65 ezres rendõrautó-piacról szól a verseny, de a hatóság jármûvei egyben kiváló reklámlehetõséget is jelentenek, így a Carbon Motors kõkemény versenyre számíthat.