2024.04.24. - György

Hennessey Venom GT

Hennessey Venom GT
Újra elõkerül a Cobra bevált receptje: angol karosszériát házasítanak amerikai V8-assal. Az eredmény ezúttal is lélegzetelállító.

A Hennessey Performance korábban tuningolt Viperjeivel szerzett magának hírnevet, a Venommal azonban tovább lépnek. A Lotus Exige pillekönnyû vázszerkezetére építettek igazi szupersportkocsit. A sportkocsin szembõl felismerhetõk az Exige vonásai, de a pilótafülke mögött máshogyan folytatódik az autó, mint ahogy megszoktuk.
Ennek ellenére az összhatás meggyõzõ: a Lotusénál jóval hosszabb és szélesebb farrész igazi vadállatnak mutatja a Venom GT-t.

Az adatok alapján az is: az alapkivitelbe a Corvette 6,2 literes motorjának 725 lóerõs változata kerül - már ez is félelmetesen mozgatja az 1071 kilogrammos testet -, de lesz kétféle ikerturbós változat is, a gyengébbik 1014, az erõsebbik 1217 lóerõvel. A csúcsváltozat a számítások szerint könnyedén maga mögé utasít egy Bugatti Veyront is: a végsebessége 440 km/h körül lesz, 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 5,3 másodperc alatt 160-ra, 8,9 másodperc kell a 240 km/h eléréséhez és 14,3 másocperccel az indulás után akár már 320-szal száguldhat a sportkocsi.

Ekkora teljesítményhez persze a rendelkezésre álló legjobb fékrendszerre van szükség. A Hennessey szakemberei a Brembótól szerezték be a hatdugattyús elsõ és négydugattyús hátsó féknyergeket és a hozzájuk tartozó kerámia féktárcsákat, amelyekbõl elõre 15 hüvelykesek jutottak.

A futómû természetesen állítható minden lényeges paraméterében, az elindulást pedig programozható kipörgésgátló segíti. Ennek ellenére a Venom GT inkább versenyautó, mint utcai jármû, így nem árt, ha a majdani tulajdonosoknak van némi gyakorlatuk valamilyen pályaautóval.