Másféle arcot kaptak az erõsebb TTS modellek, eltérõ a hûtõrács és a légbeömlõk is krómozottak lettek, a TT RS nem változott.
Motorfronton elbúcsúzott a 3,2 literes benzines, a 200 lóerõs, kétliteres turbót 211 lóerõs váltotta, mely a Golf GTI-bõl már ismerõs lehet. Az eddigi 280-ról 350 Nm-re emelkedett a csúcsnyomaték, az átlagfogyasztás 7,7-rõl 6,6 literre csökkent. Hatfokozatú kézi váltóval 6,1, duplakuplungos automatával 5,6 másodpercig tart a százas sprint.
Nem piszkálták a TTS 272 lóerõs és a TT RS 340 lóerõs motorját sem, elõbbi azonban az új fékenergia-visszanyerõ rendszernek köszönhetõen 0,2 literrel kevesebbet fogyaszt. Változatlan maradt az egyes piacokon elérhetõ 1,8-as benzines és a 170 lóerõs, kétliteres dízel is.