2024.04.24. - György

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton
Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.
Az autó felszereltségét is modernizálták, aktív fényszórókat, távolságtartó tempomatot és a közlekedési táblákra figyelmeztetõ programot kapott a biztonság, valamint átdolgozott négyzónás klímaberendezést, 18 memóriás elektromos üléseket, multifunkciós kormányt és egy új navigációs és multimédia rendszert a kényelem javítása érdekében.

Mindez persze már felbukkant a VW-csoport más modelljeiben, így a Phaeton lényegében ezeken a területeken is csak egy alapos aktualizáláson esett át. Érdekes, hogy a motorválaszték még ennyit sem módosult, pedig a vállalatcsoportnak több kategóriában is volna mire cserélni a jelenlegi motorokat. Ez azonban többe került volna, mint a régieket beszerelni, így marad többek között a 3,6 literes, 280 lóerõs, V6-os benzinmotor és a régebbi, 6 literes, 450 lóerõs W12-es.

A Phaetonhoz alighanem csak presztízsokokból ragaszkodik már a Volkswagen vezetõsége. Amerikában olyan kevés fogyott a típusból 2010. májusáig, hogy be is szüntették a forgalmazását, és Európában sem nagyobb siker – gyakorlatilag évi néhány ezer példánynál többet nem tudnak eladni belõle.