2024.03.29. - Auguszta

Honda City 2010

Honda City 2010
Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.
Ugyanakkor valahogy érdekesebbé kellett tenni a típust, amit a tervezõk az autó orrának és hátuljának áttervezésével próbáltak megoldani.

A Cadillac-hûtõmaszk, az egymás fölé helyezett dupla LED-fényszórók és a vízszintes hátsó lámpacsíkok meg is tették a kívánt hatást, igaz, a kis szedán inkább megdöbbentõ, mint vonzó.

A szélesített sárvédõívek az óriási, turbina-mintás felnik és a dupla kipufogókivezetés csak hab a tortán. Mindez persze túlzott elvárásokat kelthet a majdani vevõkben: a City legfeljebb a csomagtartója méreteiben emlékeztet egy luxusautóra, mûszaki megoldásaiban viszont semmi vérpezsdítõt nem kínál. 1,5 vagy 1,8 literes motorral lehet majd megrendelni az Everust, így az erõsebbik változat sem nyújt többet 122 lóerõnél.