Elméletileg akár 15 méteres hullámon is keresztülmegy, a próbák során eddig csak 12 méteres hullámban bizonyított. A hullámokon való átfúródást a hajó sebessége, az üzemanyag mennyiség és a hajóorrban levõ speciális tartályba történõ víz bepumpálása szabályozza. Ebbe a tartályba akár 2,5 tonna vizet is fel lehet pumpálni. Minél több víz van a tartályban és minél nagyobb a hajó sebessége, annál hatékonyabban megy keresztül a hullámon. A határ tulajdonképpen a személyzet fizikai képessége, amellyel még képes irányítani a hajót a hatalmas hullámokban. Szélcsendben ez a hajó nem szolgáltat különlegességet, viszont viharban félelmetes. Kétszer tesztelték 12 méteres hullámban a hajót Új-Zéland partjainál.
Elõször a Cook-szorosban 80 csomós szélben, majd egy viharban Új-Zéland nyugati partjainál. Mindkét esetben sértetlenül jutott át. A hullámba való befúródáskor heves mozdulatok jellemzõek, aztán a motor, illetve a hullámok zaja, ahogy átmegy az ember fölött. Bemenetelkor hirtelen sötétség jön, majd ismét világosság a hullám túlsó oldalán. A szarvak, amelyek tökéletesen, hozzáférhetetlenül zártak, lehetõvé teszik a motortér ventilációját. Ez két csõvezetéken keresztül történik.
A felsõ csõ kivezeti a meleg levegõt a motortérbõl a levegõbe, az alsó pedig kívülrõl szállít hideg levegõt a motorhoz. Nagy hullámokban a szarvak egy rövid idõre víz alá kerülnek, de mivel a csõvezeték hátrafelé néz, csak kevés víz megy be. A külvilláknak fontos szerepük van: stabilitást biztosítanak víz alatt és fölött egyaránt, valamint kiemelik a fõtestet, ami által kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hajó. Ez segíti a személyzetet a minél nagyobb sebesség eléréséhez. Ezenkívül ezek a külvillák a fõtest nyomdokvízében haladnak, ami szintén hatékonnyá teszi ezt a hajót. A két külvilla, amelyek a padló alatti üzemanyagtartályba csatlakoznak, 250000 dollárnyi karbont tartalmaznak, 66 réteget tesznek ki. 1500 óra alatt készül el egy külvilla, amely golyóálló. A hajónak legalább 24 órára van szüksége ahhoz, hogy elsüllyedjen. Amennyiben felborul, nehéz kimenekülni, mivel a fedélzeti nyílás víz alá kerül. Az evakuáláshoz a hajó orránál lévõ hálófülkében elhelyezett baltával egy lyukat kell vágni a hajó oldalán.