2024.04.19. - Emma

Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso
A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.
A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

A németek természetesen a motorvezérlõ újraírásával kezdték a munkát, és lecserélték a kipufogó-rendszert is, az új, négy 9 cm-es csõvel büszkélkedõ darab rozsdamentes acélból készül. Az 5,7 literes, V12-es benzinmotor teljesítménye alaphelyzetben 540 lóerõ, nyomatéka pedig 588 Nm. Mivel szívó motorról van szó, a Novitec Rosso mérnökei csak kisebb teljesítmény-növekedést tudtak elérni, a végeredmény 565 lóerõ és 609 Nm.

Elõbbi 7290-es, utóbbi pedig 5300-as fordulatszámon jelentkezik. Ezzel a Scaglietti 3,9 szekundum alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h-ra emelkedett. A tuning a menetteljesítményeken kívül a dizájnt is érintette, a németek besötétítették a lámpákat, egyedi felniket szereltek a kocsira, amelyek elöl 20, hátul 21 collosak.

A gumik mérete is megér egy misét, elöl 275, hátul 355 mm-es tappancsok feszülnek. Az utastérben sportosabbra és alacsonyabbra cserélték az elsõ fotelokat, és minden elérhetõ kárpitot újrabõröztek, de a kormány sem maradt a régi. A tuningcég programja teljesen egyedi külsõ és belsõ színek kiválasztását is lehetõvé teszi, természetesen felárért.