2024.04.20. - Tivadar

Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!

Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!
A Citroen által közzétett képek alapján a következõ generációs kompakt modell a C3 által megkezdett irányvonalat követi, de a Genfi Autószalonon bemutatott DS High Rider koncepcióból is merítettek ötletet a tervezõk. Az új C4 4330 mm hosszú (+55 mm), 1790 mm széles (+17 mm) és 1490 mm magas (+32 mm), csomagtere immár 408 literes, amely 82 literes gyarapodást jelent az elõzõ generációhoz képest. A hátsó lámpák nyomokban ugyan hasonlítanak a kistestvérére, azonban jóval komolyabb benyomást keltenek. A képek alapján az utastérben is elõrelépés történt.
A design kifejezetten ízléses, de a C3-hoz és a DS3-hoz hasonlóan várhatóan a minõséggel sem lesznek problémák. A Citroen ugyan még titkolja a hátsó lábteret, azonban a méretnövekedés miatt várhatóan az is tágasabb lett.

Az alapmotor az 1,4 literes 95 lóerõs VTI lest, amellyel a C4 akár 182 km/h-val is száguldozhat. Az 1,6 literes, 120 lóerõs VTI-vel 10,8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, valamint átlagfogyasztása 6,2 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 143 g/km lesz. Az erõsebb VTI akár LPG-vel is elérhetõ lesz. A legizgalmasabb a motor a 155 lóerõs THP lesz, amely eddig több modellben is bizonyította már rátermettségét.

Az 1,6-os turbóval a C4 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 214 km/h, és mindössze 0,1 literrel fogyaszt többet a 120 lóerõs változatnál papíron. A belépõ dízelmotor a 90 lóerõs HDI lesz, amellyel akár 4,3 literes átlagfogyasztás is elérhetõ, de a 110 lóerõs sem lesz sokkal iszákosabb.

A csúcsot egy 150 lóerõs HDI jelenti majd, amellyel szintén 5 liter alatt marad a fogyasztás, de már 8,6 másodperces gyorsulást tud. A kezdetektõl is kapható motorok után két-három éven belül (2013ig bezárólag) bemutatkozhat a PSA háromhengeres erõforrása is, valamint a PSA dízel-elektromos hibrid hajtáslánca is.