2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány
A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.
Leginkább a meghökkentõ Batmobile-orr emlékeztet a régi GTR-1-re, a keskeny, csõrszerû képzõdménnyel középen és a jellegzetes, elõrehajló légterelõkkel. Itt azonban hátul is folytatódik a különös stílus, a gömbölyded tetõvel és az éles tetejû hátsó sárvédõkkel. Az összkép olyan, mintha egy 1930-as évek végi egyedi kupét kereszteztek volna egy korszerû sportkupéval. Szépnek nem neveznénk, de kétségtelenül van benne valami, ami sokak számára vonzóvá teheti.

A különös idomok nem a megszokott karbon vagy üvegszálas anyagból készültek, hanem egy REAMS fantázianevû plasztikból, amely a gyártó szerint könnyebb, mint szénszálás megfelelõje, szilánkmentesen törik, nem horpad és teljes egészében újrahasznosítható. A lemezek alatt komoly sportkocsi-technika rejtõzik. A 600 lóerõs és 800 Nm nyomatékú motor elõre kerül, de a váltó a hátsó tengely elõtt kap helyet és a hûtõradiátorok is hátra kerülnek a megfelelõ súlyelosztás elérése érdekében.