Az Astra Sports Tourer a kompakt kategória egyik legvonzóbb képviselõje lesz, elég csak végignézni a karosszérián. A kocsi fénypontjai az Opel-védjegynek számító oldalsó penge motívumok, valamint a szembetûnõ, egyedi kialakítású fényszórók és hátsó lámpák.
Az Astra Sports Tourerben alaphelyzetben fél köbméternyi holmi helyezhetõ el, de a raktér 1550 literig bõvíthetõ. Rendkívül egyszerûen dönthetõk le a hátsó üléstámlák: a csomagtér falain található gombok megnyomásával automatikusan átrendezõdik a hátsó traktus. Lehajtott ülésekkel a raktér hossza 1835 mm, 28 mm-rel hosszabb, mint a jelenlegi Astra kombinál. A belsõ tér olyan, mint a ferdehátúban, azonban a rakodóhelyek számát jelentõsen növelték a kisebb holmik fogadására. Extraként elsõ ergonomikus ülések is kérhetõk. Ezen kívül jövõre elkészül a típushoz egy speciális, integrált kerékpár rögzítõ is.
Az Astra Sports Tourer motorpalettáját nyolc erõforrás alkotja, 95-tõl 180 lóerõig. Új tag az 1,4 literes turbómotor 120 lovas kivitele, amelyhez hatsebességes kézi váltót kapcsolnak. A hajtómû 140 lóerõs változata pedig hatfokozatú automata váltóval is elérhetõ lesz. Dízelfronton a 160 lovas, 380 Nm nyomatékú 2,0 CDTI egység jelenti majd a csúcsot, hatsebességes manuális vagy automata váltóval. Az átlagfogyasztást 5,1 literre, a CO2 kibocsátást 134 g/km-re mondja az Opel. Hamarosan egyébként a teljes Astra sorozatot Start/Stop rendszerrel szerelik fel. A legzöldebb verzió az 1,3 literes, 95 lóerõs CDTI motorral mozgatott Ecoflex lesz.