2024.03.29. - Auguszta

Az ERAD hibridtechnológiával megáldott Land Rover Freelander 2

Az ERAD hibridtechnológiával megáldott Land Rover Freelander 2
A Land Rover a hazai autószalonra hagyta legújabb fejlesztéseit. Ezúttal a szigorodó környezetvédelmi szabályokat figyelembe véve két hibrid Freelandert mutattak be, amelyeknek közúti tesztelését a napokban kezdik el.

A nemrég az indiai Tata tulajdonába került két márka, a Jaguar és a Land Rover sem kerülheti ki az egyre szigorodó emissziós elõírásokat, így a két patinás brit márka is hibridtechnológia fejlesztésébe kezdett, amelyet e_TERRAIN TECHNOLOGIES néven indítottak a britek.
A projektet mellesleg a brit kormány támogatja is 23 millió fonttal (6,8 milliárd forinttal).

A fejlesztéseknek köszönhetõen a Londoni Autószalonon mutatkozott be két darab, ERAD (Electric Rear Axle Drive) hibridtechnológiával felvértezett Land Rover Freelander 2 prototípus. Az ETAD lényege, hogy a négyhengeres dízelmotort kiegészítve a hátsó tengelyt egy 35 kW teljesítményû és 200 Newtonméter nyomatékú elektromotorral hajtják meg, amelynek köszönhetõen 20 százalékkal csökken a Freelander szén-dioxid kibocsátása, és hasonló mértékben redukálódhat az autó üzemanyag fogyasztása is.

Az ERAD technológia már korábban is bemutatkozott az LRX koncepcióautó lemezei alatt, ám közúti tesztelését csak most kezdik a gyár mérnökei. Az ERAD mellett persze más trükkökel is foglalkozik a Land Rover, ugyanis hamarosan elkészül a saját start-stop technológiájuk, valamint súlycsökkentést és duplakuplungos automataváltót is terveznek. A jelenlegi hibridtechnika egyik legfontosabb eleme a CISG (Crankshaft Integrated Starter Generator), amely generátorként rövid idõre képes megnövelni a dízelmotor nyomatékát és fékezéskor pedig regeneratív módon visszatáplálja a fékezési energiát az akkumulátorokba.

A Land Rover fogyasztáscsökkentõ eszközei közül az egyszerûbbek, mint például a start-stop technológia már a jövõ év elején szériában is bemutatkozhat, ám a komolyabb hibridtechnológiák sorozatgyártására még évekig várnunk kell.