Keveset eszik a luxus autó
Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.
Érezhetõ tehát a legfelsõ szegmensben is az EU-s fogyasztás- és kibocsátás-csökkentõ hadjárat nyomása, csak hát egy ennyire pazarló luxust szimbolizáló autót a környezettudatossággal reklámozni mégis kissé pikáns. Elég, ha csak a gyártáshoz szükséges energiamennyiségre gondolunk, nem is kell összetett életciklus-elemzésekbe bonyolódni.
A CL 600-as csúcsmodellben egyelõre megtartják az 5,5-ös, két turbós V12-est, amelyet az aktuális modellbõl ismerhetünk. Új viszont az extralista: kapható hozzá például többfokozatú, aktív holttérfigyelõ, amely akár fékbeavatkozással képes megakadályozni az ütközést, ha nem vesz észre a sofõr egy mellette közlekedõ jármûvet.