2024.04.20. - Tivadar

Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó
Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

Keveset eszik a luxus autó

Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.
A régi 5,5-ös szívóhoz képest 47 lóerõt és 170 Nm-t izmosodott, így már 4,9 mp alatt eléri a százas tempót, és ami a legfontosabb: 23 százalékkal csökkent a fogyasztása, vagyis 9,5 literrel kijön átlagban az európai szabványmérés szerint. Természetesen hétsebességes automata váltóval és stop-start rendszerrel.

Érezhetõ tehát a legfelsõ szegmensben is az EU-s fogyasztás- és kibocsátás-csökkentõ hadjárat nyomása, csak hát egy ennyire pazarló luxust szimbolizáló autót a környezettudatossággal reklámozni mégis kissé pikáns. Elég, ha csak a gyártáshoz szükséges energiamennyiségre gondolunk, nem is kell összetett életciklus-elemzésekbe bonyolódni.

A CL 600-as csúcsmodellben egyelõre megtartják az 5,5-ös, két turbós V12-est, amelyet az aktuális modellbõl ismerhetünk. Új viszont az extralista: kapható hozzá például többfokozatú, aktív holttérfigyelõ, amely akár fékbeavatkozással képes megakadályozni az ütközést, ha nem vesz észre a sofõr egy mellette közlekedõ jármûvet.