Az érdekesebb változások a lemezköpeny alatt rejtõznek.
2011.ben az eddigi 177 lóerõs 220d spúrverziójaként bevezetik ugyanis a 200d-t, amely ugyanannak a motornak a visszabutított változata. Így nem véletlenül ugrik be a patinás típusjelzés láttán a harmatgyenge állólámpás
Valódi erénye a takarékosság: száz kilométerenként 5,1 literrel beéri az európai szabványciklusban - ez lehetett a fejlesztés igazi célja.
Hasonló finomításon esett át a 2,5 literes V6-os benzines is.
Teljesítménye ugyan nem csökkent, változatlanul tudja a 208 lóerõt, de Euro 5-ös kipufogógázt termel már, és azt is visszafogottabban: 209-rõl 194 g/km-re csökkentették a széndioxid-kibocsátását, ami 8,4 literes átlagfogyasztásnak felel meg.