2024.04.20. - Tivadar

Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval

Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval
Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat.

Így a mûszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különbözõ vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.

A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az elsõ fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sõt, úgy tûnik, a motorháztetõ is, viszont minden más burkolólemez eltérõ.
Olyasmit próbáltak megvalósítani, mint a Volkswagen a Golf–Scirocco páros esetében: a DS izgalmasabb külsejû, más hangolású, a méretei is mások – a C4 hat centivel hosszabb, néggyel alacsonyabb és kettõvel keskenyebb –, de használati értéküket tekintve lényegében egyenértékûek.

A két autó formája ugyanakkor nem is lehetne különbözõbb: a DS4 sokkal izgalmasabbnak tûnik hegyesen végzõdõ oldalablak-sorával, Audi-módra tátott szájat imitáló hûtõmaszkjával és határozott sárvédõíveivel.

Az izgalmasabb karosszériához erõteljesebb motorok járnak: a leggyengébb változat a 110 lóerõs, 1,6 literes HDi motort kapja, de lesz 160 lóerõs, kétliteres dízel, valamint 120, 155 és 200 lóerõs, 1,6 literes benzines is, az utóbbi kettõ turbófeltöltéssel.

A gyengébbik dízelmotort motorfék-energia-visszanyerésre is képes stop-start rendszerrel is szállítják majd, és az összes motorhoz elérhetõ az ESG fantázianevû, robotizált mechanikus váltó.