2024.04.18. - Andrea, Ilma

Aero TT - 1350 lóerõs motorral

Aero TT - 1350 lóerõs motorral
Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.
Az új 2010-es modell könnyen szokható formát kapott, ugyanakkor különleges részletmegoldások teszik egyedivé. A kocsi hátsó részén lévõ spoilerek nem díszek, javítják a levegõ áramlását, ezzel stabilabbá teszik a kocsit nagy sebességnél.

Ez pedig igazán elsõrangú érv ebben az esetben. Az eddigi információk szerint ugyanis a kocsi végsebessége meghaladja majd a 440 km/órát. A puskagolyónak beillõ járgányba 6,8 literes duplaturbós V8-as motor kerül, brutális 1350 lóerõs teljesítménnyel. Ám nemcsak ez 150 lóerõs fölény teheti gyorsabbá a Veryonnál, hanem az a tény, több száz kilóval könnyebb annál.

A Jason Castriota által tervezett Aero TT ugyanis mindössze 1179 kilogramm, vagyis a teljesítmény a tömeghez mért aránya, majd duplája a Veyronénak. Ehhez nemcsak a váz és karosszéria készül karbonból, de a keréktárcsák is. Darabonként alig hat kilósak, a világ elsõ egy darabból álló karbonszálas felnijei, amelyek mögött természetesen karbon féktárcsák bújnak meg.

Mindezt persze nem mérik olcsón, az SSC új modelljének ára 970 ezer dollár, vagyis 190 millió forint. Persze minden relatív, ha azt nézzük, egy Veyron SS duplaennyibe kerül, akkor már más a helyzet.

A fenti adatok azt sugallják nem az a kérdés, hogy az Aero valóban képes-e az ígért sebességet hozni és a rekordot megdönteni, hanem, hogy mikor.