2024.04.24. - György

Chrysler 200 2010 - akár összkerék hajtással is

Chrysler 200 2010 - akár összkerék hajtással is
Az évtized tévedését próbálja kijavítani az amerikai cég új típusa. A legutóbbi Sebring eladásai finoman szólva siralmasak voltak, de a Chrysler abban reménykedik, hogy egy alapos átdolgozással kihúzza, amíg megérkezik a Fiat-alapú utód. hogy sejteni lehetett, a Chryslernél nem volt pénz a 200C tanulmány elkészítésére, de a kísérleti jármû stíluselemeit azért felhasználták a Sebring átalakításánál. Meghagyták a sikertelen típus mûszaki alapjait – ami egyértelmûen látszik az új 200-as arányain és változatlan tetõvonalán –, de a karosszériát szépen lesimították, a karosszériaelemek nagy részét pedig kicserélték, a belsõ teret átdolgozták, valamint lecserélték az egyik motort is.
Mindez persze csak átmeneti megoldás lehet, hosszabb távon jobb mûszaki tartalomra is szükség lesz, de arra a két-három évre biztosíthatja a túlélést, amíg el nem készül az Alfa Romeo 159-es utódjára épülõ, korszerûbb következõ generáció.

A Sebring persze nem a külseje miatt bukott meg elsõsorban, híresen igénytelen belsõ tere volt a legnagyobb gyengéje, de a Chrysler egyelõre csak külsõ képeket mutatott, így nem tudni, hogy ezen a téren sikerült-e érzékelhetõ javulást produkálni, vagy sem.

Az autó mûszaki megoldásairól sem árultak el igazán sokat, csak annyi biztos, hogy az alapváltozatokba a Chrysler–Hyundai–Mitsubishi motorcsalád 2,4 literes tagja kerül, akár eddig, az erõsebbikbe viszont az új, 3,6 literes Pentastar motor. Ez utóbbihoz állítólag összkerékhajtást is lehet majd rendelni, ami akár elõnyt is jelenthet a konkurensekhez képest. A mezõny persze így is kõkemény: a Toyota Camryt, a Honda Accordot, a Chevrolet Impalát, a Ford Fusiont és Hyundai Sonatát kellene megszorongatnia, ami nem lesz egyszerû, mivel ezek a modellek bejáratott vevõkörrel rendelkeznek.