2024.04.20. - Tivadar

Rossin-Bertin Vortax - egy BMW hasonmás

Rossin-Bertin Vortax - egy BMW hasonmás
Az ötliteres V10-es és az 1300 kilós tömeg alapján félelmetes dinamikára számíthatunk, bár még kérdés, hogy az új márka, a Rossin-Bertin képes lesz-e megvetni a lábát hazájában, Brazíliában.

Formás autó.

Ha csak a paramétereket nézzük, a Vortax akármelyik brit, német vagy olasz sportkocsiépítõ manufaktúrából származhatna. Alumíniumprofilokból összeállított karosszériájával és BMW M5-ösbõl származó mechanikájával kifejezetten komoly gép benyomását kelti.
Az alapkivitel, amelybe 570 lóerõig hergelt motor kerül, 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ig, a végsebessége pedig 330 km/h, de terveznek egy 750 lovas kivitelt is 372 km/h-s csúcssebességgel és 3,6 másodpercen belüli 0–100-as sprintidõvel.

Mindez persze majdnem lényegtelen, hiszen számokat írni egy papírra bárki tud, sõt, gyors autót tervezni és építeni is sok ezren képesek világszerte – az igazi nagy feladat az, hogy a sportkocsit el tudják adni. Ehhez egyrészt nem árt, ha minden megoldás hibátlan rajta – az összes alkatrész jól össze van hangolva, minden illesztés tökéletes, minden anyag igényes –, másrészt az eladási tervek összhangban állnak a vételárral.

A tökéletességi szint csak sejthetõ – bár egy új cég is készíthet elsõre tökéletes gépet, ha ez a verzió nem is valószínû –, de az ár már most túlzásnak tûnik: egy-egy autót 700 ezer reálért, azaz átszámítva 80 millió forintért kínálnak, hasonló áron, mint a nagyobb Ferrarikat és csúcs Porschékat. Ennek fényében igen jó autónak kell lennie a Vortaxnak, ha a tervekben szereplõ évi 500 példányt el akarják adni belõle.