2024.04.24. - György

Citroen Metropolis - az S Merci ellenfele

Citroen Metropolis - az S Merci ellenfele
A franciák eddig meg sem próbáltak öt méternél hosszabb luxusautókat készíteni, de most felbátorodtak, így elkészülhet a DS9, a valaha létezett legdrágább és legtágasabb Citroen.

A különös fordulat Kínának köszönhetõ: a Peugeot csoport stratégái azt remélik, ezen a piacon még van esélyük megkaparintani egy szeletet a nagy haszonnal kecsegtetõ luxusautó-piacból, hiszen a vásárlók itt kevésbé foglalkoznak a márkanévhez kapcsolódó presztízzsel, mint Európában, vagy akár Észak-Amerikában.
Az elsõ lépést már meg is tették 2010 tavaszán, a Metropolis tanulmány bemutatásával. Akkor azonban még senki nem gondolta, ami októberben kiderült a Citroen vezérigazgatójának egy nyilatkozatából. Gregoire Olivier szerint az 5,3 méteres Metropolis szériamodell , amelyet Kínában, a helyi partner, a Changan Automobile közremûködésével fejlesztenek gyártásra éretté.

A végleges modell alighanem hasonló méretû lesz, és szintén a Citroen C6 megtoldott padlólemezére épül majd, mint a tanulmány, bár az már kérdéses, hogy a hajtáslánca is követi a Metropolisban használt sémát. A koncepcióautóban ugyanis egy feltöltött, V6-os benzinmotor dolgozott egy hibrid rendszer részeként, 454 lóerõs elvi csúcsteljesítménnyel.

Ennél a szériagyártmány nyilván egyszerûbb megoldást tartalmaz majd – talán egy hathengeres dízelt, mivel úgy néz ki, Kínában egyelõre a gazdagabbak számára is lényegesebb szempont a kis fogyasztás, mint a nagy teljesítmény.

totalcar.hu