2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Bowler Nemesis EXR 2011

Bowler Nemesis EXR 2011
A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.
A karosszéria formája is emlékeztet a luxusterepjáróéra, de a burkolat teljes egészében mûanyagból készült, a vázszerkezet pedig könnyû acélcsõ-háló.

Ez a gép azonban csak versenycélokra készült – egészen 2010-ig.

Az EXR változat azonban utcai használatra is alkalmas, legalábbis a Bowler ezt ígéri. Kétféle változat készül majd, az egyik 3 literes, 291 lóerõs V6-os dízelmotorral, a másik pedig 600 lóerõs, 5 literes, kompresszoros V8-assal – szemben a versenygépekkel, amelyekbe 4, 4,2 vagy 4,4 literes nyolchengeres szívómotorokat építenek.

A belsõ tér is jóval kényelmesebb az utcai kivitelben, de ennyiben ki is merülnek a különbségek – a kettõs keresztlengõkaros elsõ és hátsó futómû, illetve a könnyû és merev karosszéria egy az egyben a dûnejáró Nemesisbõl származik.